صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس دادگستری خوزستان: هدف از چابک‌سازی ارائه خدمات مطلوب به مردم است

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۸۲۰۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری خوزستان یکی از مهمترین وظیفه مسئولان قضایی استان را اجرای قانون عنوان کرد و گفت: چابک‌سازی برای ارائه خدمات مطلوب قضایی باید مورد توجه باشد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس دادگستری خوزستان در همایش فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خوزستان بر لزوم چابک سازی و تسریع در ارائه خدمات قضایی به مردم تاکید کرد و گفت: هدف از چابک سازی ارائه خدمات مطلوب به مردم است، این خدمت باید با نظارت از بدو ورود فرد به سیستم قضایی شروع و تا پایان آن که اجرای احکام قضایی است ادامه داشته باشد.

وی دو شاخص وظیفه شناسی و تکلیف را برای پذیرفتن مسئولیت با اهمیت توصیف کرد و گفت: انجام تکلیف نیاز به سختکوشی، تلاش، پشتکار و کار جهادی دارد و در برابر وظیفه باید تسلیم بود و نباید برای انجام آن بر دیگران و مردم منت نهاد.

رئیس کل دادگستری استان یکی از مهمترین وظیفه مسئولان قضایی استان را اجرای قانون بیان کرد و افزود: عمل به قانون، نظارت، رسیدگی، احقاق حق و جلوگیری از ترک فعل مجموعه‌های اداری از مهمترین وظایف و تکالیف مدیران حوزه‌های قضایی در سطح استان است.

وی با اشاره به روش‌های تجزیه و تحلیل آماری گفت: هدف استفاده از آمار در عملکرد‌های قضایی شناخت وضعیت موجود برای رسیدن به هدف مطلوب است.

علی دهقانی گفت: همه ما در دستگاه قضایی استان وظیفه داریم در خدمت به مردم رعایت عدل و انصاف را داشته باشیم و با برخورد کریمانه و تکریم، آنها، با اقناع‌سازی برای دو طرف دعوی مردم را از تنش‌های روحی و روانی دور کنیم.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تاکید بر بررسی وضعیت زندانیان بازداشتی و تعیین تکلیف آن‌ها، گفت: اظهار کرد: این اقدام باید به‌روز و بدون تأخیر صورت گیرد و ضمن بررسی مستمر پرونده‌های زندانی‌دار، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از ورود زندانیان با ماندگاری پایین به زندان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *