صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آینده روشن وی‌آر در سینما/ فیلم کوتاه تهران بستری برای رشد فنی سینماگران خواهد شد

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۷۹۸۰۴۸
عضو هیئت انتخاب آثار بخش «واقعیت مجازی» چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با تاکید براینکه واقعیت مجازی در سینما آینده روشنی خواهد داشت، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با ایجاد بخش وی‌آر زمینه رشد فنی سینماگران جوان را فراهم کرده است.

خبرگزاری میزان - مهدی نیک‌بین، عضو هیئت انتخاب آثار واقعیت مجازی بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با بیان اینکه امسال در بخش واقعیت مجازی یا وی‌آر (Virtual Reality) مسئولیت انتخاب آثار را برعهده داشته است، عنوان کرد: خوشبختانه امسال در این بخش (وی‌آر) که برای اولین‌بار به جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده بود، آثار خوبی را شاهد بودیم. با توجه به اینکه نام جشنواره ایمرسی مدیا بود ما هم در زمینه (interactive) کار داشتیم و هم اینکه فیلم‌های داستانی و مستندی داشتیم که فکر می‌کنم این ارزش را داشته باشد که به صورت ۳۶۰ درجه دیده شود البته تعدادی کار‌های بی‌کیفیت هم شرکت کرده بودند که تعدادشان کم بود، اما در نهایت تعداد کار‌های با کیفیت زیادی در این بخش تماشا کردیم.

مهدی نیک‌بین حجم کار‌های بخش وی‌آر را قابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به حجم این تعداد از کار‌های خوب، فکر می‌کنم مهم است که ما این بخش را به جشنواره اضافه کردیم و آینده‌ای که وی آر می‌تواند در سینما داشته باشد، یک آینده روشن است، چون تا آنجایی که خودم می‌دانم و تجربه کرده‌ام، در کشورمان بسیاری از هنرمندان در این زمینه فعال هستند و این، امکان خوبی است که کارشان دیده شود.

وی درباره مولفه‌هایی که برای انتخاب آثار این بخش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ما در این بخش با توجه به اینکه کارمان گسترده بود، یعنی آثار در بخش‌های مستند، داستانی و انیمیشن وجود داشت، تقریبا از مرحله تکنیک گذر کردیم یعنی کار‌هایی که به لحاظ تکنیکی خوب نبودند قطعاً رد می‌شدند. بیان خوب در فضای ۳۶۰ درجه و ارتباط برقرار کردن با مخاطب نیز برای ما مهم بود مخصوصاً در کار‌های اینتراکتیو (interactive) این اتفاق می‌افتاد. در آثار داستانی هم مساله مورد توجه، آن بود که روایت اتفاق بیافتد و آن کسی که وارد این فضا می‌شود بتواند خط داستانی را پیدا کند.

عضو هیئت انتخاب واقعیت مجازی بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به تاثیر پرداختن این جشنواره به مسائل فنی و فناوری سینما پرداخت و تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با ایجاد بخش وی‌آر که موجب رقابت و دیده شدن فعالان فنی خواهد شد، زمینه رشد تکنیکی سینماگران جوان را فراهم خواهد کرد.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *