صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

طرح هر مدرسه یک قاضی در استان زنجان اجرا می‌شود

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۷۲۹۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
 رئیس کل دادگستری زنجان از اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در ادامه دیدار با جامعه نخبگان زنجان در دیدار با علما، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان گفت: علما مسئول مباحث اعتقادی مردم هستند، آنهم برای اقشار جامعه نه صرفا برای نمازگزاران در مساجد که مسئولیتی سنگین و اثر گذار است.

وی با توجه به جایگاه و نقش، اثر گذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی افزود: دستگاه قضایی استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد:با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با اقدامات پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما، صاحبان منبر آمار ورودی پرونده‌ها در محاکم کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف در حوزه‌های دینی و فرهنگی جامعه ایجاد کند، چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در جامعه خصوصا برای نسل جوان بسیار راهگشا است.

 وی از برنامه ریزی دادگستری زنجان برای اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس و با تبیین مسائل حقوقی و آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش آسیب‌ها در میان دانش آموزان باشیم.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و دادگاه‌های صلح در استان اظهار کرد: از محاسن ایجاد دادگاه‌های صلح، مراجعه مستقیم اصحاب پرونده به شعب و قاضی رسیدگی کننده، صدور احکام قطعی در بخشی از پرونده‌ها و تسریع و تسهیل در رسیدگی‌ها می‌باشد.

 در ابتدای این دیدار علما، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان به بیان مسائل و مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات موثر برای کاهش این آسیب‌ها بیان کردند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *