صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تقدیر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل ۷۰ ساله اسناد مردم آبپخش

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۷۱۱۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بزرگترین معضلات مردم استان بوشهر در دهه‌های اخیر نداشتن اسناد مالکیت املاک مسکونی خود بوده است که با دستور انقلابی رئیس قوه قضاییه یک تیم حقوقی مامور پیگیری موضوع شد و مشکل مردم حل شد.

خبرگزاری میزان - ۱۱ شهریور ماه بود که حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در جریان یک سفر غیررسمی راهی استان بوشهر شد. سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با هدف رفع مشکلات مردم به صورت مستمر انجام می‌شود. 

در جریان سفر رئیس عدلیه به استان بوشهر، مشکل ۷۰ ساله اسناد مالکیت اراضی شهر آب‌پخش از توابع شهرستان دشتستان این استان رفع و تعدادی از مردم این شهر اسناد مالکیت خود را از دست ریاست قوه قضاییه دریافت کردند.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دستور رئیس قوه قضاییه به منظور حل مشکل ۷۰ ساله اسناد مردم دشتستان (آبپخش) اظهار کرد: یکی از بزرگترین معضلات مردم استان بوشهر در دهه‌های اخیر نداشتن اسناد مالکیت املاک مسکونی خود بوده است به طوری که در طی چند دهه اخیر بار‌ها و بار‌ها افراد متعهد و متدین به خاطر این مسئله و اختلاف با دولت‌های وقت به زندان افتاده و درگیری‌هایی با دستگاه‌های مختلف داشته‌اند. این معضل به حدی عظیم و مهم بوده که همواره اولین خواسته مردم از من به عنوان نماینده آنها، آزادسازی املاک خود و صدور اسناد رسمی آن‌ها بوده است.

وی افزود: با این وجود و علیرغم پیگیری‌ها در سالیان متمادی خواسته قانونی مردم محقق نشده بود. اگر چه دستگاه‌های متولی و طرف دعوا همچون منابع طبیعی راه و شهرسازی بنیاد مسکن و... خود اذعان داشتند که مردم مالک این زمین‌ها هستند و مردم بیش از ۷۰ سال پیش از انقلاب است که در زمین‌ها ساکن هستند، اما بن بست‌های حقوقی مانع اعطای حق مردم شده بود. در طی ۲ سال اخیر و با حاکمیت تفکر انقلابی و مردمی در سازمان ثبت اسناد و املاک و نیز دادگستری کل استان بوشهر و با دستور انقلابی رئیس قوه قضاییه یک تیم حقوقی مامور پیگیری موضوع شد و پس از یک دوره کار حقوقی فشرده و بررسی همه راه‌های قانونی بالاخره بن بست ۷۰ ساله باز شد و مردم پس از ۷۰ سال در شهریورماه امسال شاهد صدور اسناد مالکیت خود بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدای بزرگ را شاکریم که در دوران حیات پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحت عنایت حضرت عالی شاهد حل مشکل ۷۰ ساله مردم دشتستان آبپخش بوده‌ایم امروز با اطمینان عرض می‌کنم که در نتیجه این اقدام بزرگ پایگاه و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در دشتستان و بوشهر وسیع‌تر مستحکم‌تر و فراگیرتر از قبل شده است.

وی ادامه داد: بدین وسیله و به نمایندگی از مردم مومن و انقلابی شهرستان دشتستان از زحمات و مجاهدت‌های رئیس قوه قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همکارانشان در مرکز و استان و مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر که بانی و عامل حل مشکل عظیم ۷۰ ساله مردم دشتستان شده و موجبات شادی هزاران خانواده محروم را فراهم کردند سپاسگزاری می‌کنم.
انتهای پیام/


برچسب ها: صدور سند رسمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *