صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری فارس از زندان‌های آباده و اقلید بازدید کرد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۹۷۰۹۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان فارس طی برنامه‌هایی جداگانه از بخش‌های مختلف زندان شهرستان‌های آباده و اقلید، بازدید کرد و با تمام زندانیان به صورت چهره و چهره گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان-  حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان‌های فارس، روسای حوزه‌های قضایی و قضات در زندان‌های شهرستان‌های آباده و اقلید حضور یافت و از بخش‌های مختلف این موسسات کیفری بازدید به عمل آورد و ضمن حضور در اندرزگاه‌ها با تمام زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس  و هیئت همراه ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع درخواست‌های قضایی و پرونده‌ای آنان، برای رسیدگی به موارد مطرح شده به ویژه برای ۱۶ زندانی در ندامتگاه آباده و ۱۰ زندانی در ندامتگاه اقلید دستور پیگیری صادر کرد.

در این بازدید‌ها که هیئت عالی قضایی استان با توضیحات اسحاق ابراهیمی در جریان برنامه‌های اصلاحی، تامینی، تربیتی، آموزشی و توانمند ازی زندانیان، همچنین نوسازی و بازسازی زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری فارس در خاتمه بازدیدها گفت: کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و تحقق سیاست‌های ترسیمی رئیس قوه قضاییه در حوزه زندانبانی و اصلاح و تربیت مجرمان مرتب بر تکالیف لحاظ شده در سند تحول قضایی و سیاست‌های تحولی و تعالی محور ابلاغی رئیس قوه قضاییه در دستور دستگاه قضائی فارس است. بازدید از زندان‌ها با همین رویکرد انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات اداره کل زندان‌های استان در مدیریت کیفی، هدفمند، بهره‌وری مفید در امور زندانبانی، بهبود وضعیت زندان‌ها، اصلاح و تربیت مجرمان، آموزش و توانمندسازی آنان در شرایط بسیار مطلوب مشاهده و ارزیابی شده افزود: بر خود فرض می‌دانم از مدیر کل زندان‌های استان و همکارانشان در زندان‌های تابعه به واسطه حسن عملکرد و مدیریت خوب زندان‌های فارس قدردانی کنم.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین موضوع کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و استفاده از پابند الکترونیک را برای زندانیان واجد شرایط از اولویت‌هایی برشمرد که می‌بایست مورد توجه مسئولین حوزه‌های قضایی و قضات استان باشد و خاطرنشان ساخت: اعطای تسهیلات و ارفاقات قضایی به زندانیان واجد شرایط و استفاده فراگیر و موثر از ظرفیت پابند‌های الکترونیک می‌تواند تبعات ناشی از زندان را بر فرد و خانواده درباره افراد واجد شرایط به حداقل برساند و در عین تحمل مجازات کیفر حبس، کنترل مجرم را بهتر و رعایت و ارائه حقوق شهروندی را برای وی و خانواده‌اش فراهم ساخته، موجب شود وی کرامت انسانی خود را باز یافته، به شغل خود برسد و در کنار خانواده نیز باشد، لذا استفاده فراگیر از پابند الکترونیک برای افراد واجد شرایط را می‌بایست بطور جدی پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی همچنین ازیابی خود از بازدید زندان‌های استان را مبین توجه موثر مقامات قضایی پیرامون حضور و بازدید هدفمند از زندان‌ها و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات زندانیان دانست و گفت: به نظر می‌رسد در راستای تحقق عدالت کیفری و دسترسی آسان و موثر زندانیان به مراجع قضایی به سطحی رسیده‌ایم که اگر زندانی واجد شرایط برخورداری از امتیازاتی باشد مرجع قضایی نسبت به آن اقدام کرده و کار متوقف بر دستورات مقامات عالی قضایی استان نمی‌ماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *