صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی شیروان بازدید کرد

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۶۳۵۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی شیروان بازدید و مهمترین مشکلات مبتلابه در این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری میزان-رئیس کل دادگستری خراسان شمالی صبح امروز ضمن سفر به شیروان به طور سرزده ابتدا از دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان بازدید کرد و مورد استقبال اکبری، دادستان عمومی و انقلاب شیروان قرار گرفت و در ادامه ضمن دیدار با قضات و کارکنان اداری شاغل در این مجموعه مهمترین مشکلات مبتلابه را مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در ادامه ضمن دیدار با قضات و کارکنان اداری شاغل در این مجموعه مهمترین مشکلات مبتلابه را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین در جریان گفت‌وگوی چهره به چهره با تنی چند از مراجعین در راستای تداوم روند پیگیری ها، دستور‌های مقتضی صادر کرد.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت پارکینگ‌های انتظامی محل نگهداری وسائل نقلیه، عملکرد شعب و محاکم قضایی را نیز از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و همچنین تعدادی از پرونده‌های جریانی و مختومه و نیز زندانی دار را ملاحظه و در خصوص بهبود شاخص‌های کمی و کیفی عملکردی دستور‌های مقتضی صادر کرد.

وی با تبیین رسالت ذاتی و قانونی دستگاه قضایی در راستای صیانت از حقوق عامه، به مسأله پارکینگ‌های انتظامی محل نگهداری وسائل نقلیه در شهرستان شیروان اشاره و بر ضرورت ساماندهی وضعیت موجود از طریق مدیریت دقیق، صحیح و هدفمند و نیز اعمال نظارت‌های لازم در این مورد تأکید کرد.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده ضمن انتقاد از وجود برخی ایرادات و نواقص مدیریتی و نظارتی در راستای ساماندهی وضعیت پارکینگ‌ها گفت: در سایه وجود این ضعف‌ها بعضا مشاهده می‌شود تعدادی از وسائل نقلیه بیش از مدت متعارف و به صورت طولانی مدت در این پارگینگ‌ها نگهداری می‌شود و با توجه به شرایط نامساعد موجود در این قبیل مکان‌ها احتمال تضییع حقوق شهروندی امری کاملا متصور و محتمل به نظر می‌رسد لذا باید در این خصوص بیش از پیش چاره اندیشی شود.

وی و با بیان اینکه در حوزه مدیریت و نظارت بر پارکینگ‌ها باید تمامی فرایند‌ها از جمله پرداخت هزینه ها، منطبق با موازین قانونی باشد؛ افزود: عدم ثبت مشخصات برخی وسائل نقلیه در سیستم ثبتی و وجود برخی ابهامات در این زمینه و همچنین توقیف برخی وسائل نقلیه بدون اخذ دستور قضایی لازم و نیز دریافت وجوهی تحت عنوان ارزش افزوده از جمله اشکالاتی است که باید هر چه سریعتر مرتفع و نتیجه گزارش شود.

بازدید از دادگستری و شورای حل اختلاف و شرکت در یک جلسه دادرسی و انجام مذاکرات اصلاحی و اهتمام جدی به منظور حصول سازش در این پرونده از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در سفر به شهرستان شیروان به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *