صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شعب انتخابات شورا‌ها موظف به رأی‌گیری از تمام افراد حاضر در شعب تا قبل از پایان مهلت قانونی شدند

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۶۳۱۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای شعب انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را موظف به رأی‌گیری از تمام افرادی کردند که تا قبل از مهلت قانونی اخذ رأی در داخل شعبه حاضر شده و نوبت رأی‌گیری از آنان فرا نرسیده است، کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و دهیاران با ماده ۷ این طرح با ۲۰۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس ماده ۷؛ تبصره ماده ۲۲ قانون، عیناً به عنوان ماده ۲۲ مکرر ۱ به شرح زیر اصلاح می‌شود: ماده ۲۲ مکرر ۱- در انتخابات میان دوره ای، در هر حوزه کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند یا در هیچ حوزه‌ای رأی نداده باشند.

نمایندگان در ادامه با ماده ۸ طرح مذکور با ۱۷۳ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده ۸؛ یک ماده به عنوان ماده ۲۲ مکرر ۲ به شرح زیر به قانون الحاق می‌شود: ماده ۲۲ مکرر ۲ - رأی‌گیری از افرادی که تا قبل از پایان مهلت قانونی اخذ رأی در داخل شعبه حاضر شده و نوبت رأی‌گیری از آنان فرا نرسیده است، در حکم رأی‌گیری در مهلت قانونی تلقی می‌شود و اعضای شعبه موظفند رأی آن‌ها را أخذ کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *