صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری یزد: حمایت از ضابطین در چارچوب قوانین، وظیفه دستگاه قضایی است

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶:۵۳
کد خبر: ۴۷۹۶۰۲۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: از وظایف دستگاه قضایی نسبت به ضابطین، حمایت تمام قد از آنان در وظایف محوله و مأموریت‌ها در چارچوب قوانین و مقررات است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جلسه کمیته راهبردی قضایی – انتظامی استان یزد، اظهار کرد: متقابلاً، نهایت دقت و انجام صحیح وظایف در مأموریت‌هایی که نیروی انتظامی تحت عنوان ضابط و در اجرای دستور مقام قضایی بر عهده دارد مورد توقع و انتظار دستگاه قضایی است.

وی بزرگترین آفت انسان را غرق شدن در روزمرگی و عدم میل و نیاز به ارتقا و پیشرفت برشمرد و گفت: امور جاری و ساری و فردی و اجتماعی و شغلی را با تأمل و تفکر می‌توان ارتقا داد چراکه اگر انسان به شرایط موجود رضایت دهد شروع پس رفت در کار و رسالت‌ها است.

این مقام قضایی گفت: شاید هرکس و هر مجموعه در نوع کار و شیوه مدیریت خویش دارای نقاط مثبت و پیشرفت‌هایی باشد، اما باید بداند این منتهای امر نیست و همیشه جا برای پیشرفت، ارتقای امور و بهبود کار وجود دارد.

وی بر تدوین برنامه آموزشی مستمر و هدفمند تأکید و تصریح کرد: در مسائل حقوقی که دارای پیچیدگی و حساسیت زیاد است، برنامه‌ریزی جهت برگزاری کلاس‌های آموزش به صورت مستمر و هدفمند، الزامی و اجتناب ناپذیر است. 

رئیس کل دادگستری استان یزد، یادآور شد: رفع ابهام در اجرای دستورات قضایی با طرح سئوال از مقام قضایی یا قاضی کشیک می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات و ارتقای امور نقش به سزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت دستگاه قضایی از مرجع ضابط تا زمانی که بر اساس نص قانون و یا مطابق دستور قضایی اقدام شده باشد حتمی است و اگر زمانی مأموری در موارد خاص دچار ابهام شد و بدون استعلام اقداماتی را انجام داد که به نوعی عدول از وظایف یا تخطی از قانون تلقی شود، از حمایت دستگاه قضایی خارج خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، تسریع کار مردم را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: هرچه در اموری که مربوط به مردم است تسهیل ایجاد شود و از ایجاد زمینه‌های اصطکاک کاسته شود آرامش مردم بالا رفته و پرخاشگری مراجعین کمتر می‌شود.

وی بر مداقه در وظایف و تدبیر در انجام مأموریت‌ها تأکید و بیان کرد: اگر قرار است در یکی از گلوگاه‌های ورودی استان، خودرو‌های عبوری مورد بازرسی قرار گیرند، باید تدبیری اندیشید تا مردم اذیت نشوند و صف‌های کیلومتری خودرو‌های در انتظار گذر از پاسگاه شکل نگیرد.

وی افزود: شکل گیری صف‌های طویل خودرو در انتظار بازرسی، از دقت مأمور می‌کاهد و ضمن ایجاد معطلی و خستگی برای رانندگان، در منظر سایر شهروندان نیز حس مطلوبی را منتقل نمی‌کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، در خصوص برخی از حوادث ناگوار جاده‌ای در استان نیز، عنوان کرد: نیروی انتظامی می‌تواند با ارائه دقیق آمار تصادفات و مشخص کردن نقاط حادثه‌خیز، دستگاه قضایی را برای پیگیری این امر کمک کند.

وی با اشاره به حادثه اتوبوس منجر به فوت زائران پاکستانی، گفت: بخشی از علت واقعه متوجه مشکلات خودرو و عدم استاندارد بودن آن، ناآشنایی راننده با جاده‌های ایران و... بوده، اما بخش دیگری نیز با مشکلات جاده و یا عدم راهنمایی درست از وضعیت راه‌ها و عدم ارائه مشاوره مناسب جهت انتخاب بهترین و ایمن‌ترین مسیر‌ها مرتبط بوده است. 

شایان ذکر است؛ در ابتدای این جلسه فرمانده انتظامی استان و چند تن از روسای پلیس‌های تخصصی به بیان نظران و بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *