صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدیر کل ثبت اسناد سمنان: حدنگاری اراضی کشاورزی استان تا آبان ماه به ۱۰۰ درصد می‌رسد/مشکل ۵۰ ساله اراضی منطقه کالپوش با ورود رئیس سازمان ثبت اسناد رفع شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۵۸۷۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مشکل ۵۰ ساله اراضی منطقه کالپوش ورود کرد و با مساعدت بنیاد مستضعفان این مشکل رفع و ۲۷۰ سند مالکیت به مردم اهدا شد.

سید مهدی میر نظامی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در گفت‌گو با میزان، درباره وضعیت صدور اسناد مالکیت در استان، اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری و بند ۲۶ برنامه هفتم پیشرفت و دستورات موکد رئیس قوه قضاییه، یکی از راهبرد‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حدنگاری اراضی است. ۹۷ درصد از عرصه‌های استان سمنان حدنگاری و تثبیت شده و سند مالکیت این عرصه‌ها صادر شده است.

وی افزود: این حدنگاری در لایحه‌های مختلفی تعریف می‌شود به طوری که ۸۱ درصد از اراضی کشاورزی استان تثبیت شده است و صدور سند مالکیت ۱۰۰ درصدی منابع ملی همچنین ۱۰۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان رخ داده است.

میرنظامی بیان کرد: سند مالکیت ۹۶ درصد املاک نیرو‌های مسلح و ۹۷ درصد شهرک‌های صنعتی استان صادر شده است. در حال حاضر مهم‌ترین اولویت حدنگاری اراضی کشاورزی است که تا آبان ماه به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: اخیرا که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نیابت از رئیس قوه قضاییه در استان سمنان حضور پیدا کرد به مشکل ۵۰ ساله اراضی منطقه کالپوش ورود کرد و با مساعدت بنیاد مستضعفان این مشکل رفع شد بنابراین توانستیم اسناد این اراضی را به صورت رایگان در اختیار روستاییان منطقه قرار دهیم و در نهایت ۲۷۰ سند مالکیت به مردم اهدا شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: صدور سند مالکیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *