صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری مازندران: نقش دادستان‌ها در برقراری و ایجاد حس امنیت در مردم بسیار مهم است 

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۵۸۴۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه نقش دادستان‌ها در برقراری امنیت و ایجاد احساس امنیت در مردم بسیار مهم است، گفت: بحث پیشگیری باید در این رابطه جدی گرفته شود و اقدامات پیشگیرانه با سازوکار تازه و موثر انجام شود تا جرایم کاهش و امنیت بالا رود.

خبرگزاری میزان- جلسه دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش استان مازندران با حضور آیت الله محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه شهر ساری و نماینده، ولی فقیه در استان مازندران، رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان، سردار مخفمی فرماندهی انتظامی استان، در سالن جلسات دادگستری مازندران برگزارشد.

در ابتدای این نشست آیت الله لائینی حادثه شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سید حسن نصرالله و همچنین سردار نیلفروشان را تسلیت گفت و اظهارکرد: سید حسن نصرالله ۳۲ سال درسمت دبیر کل جبهه مقاومت و در نزدیک‌ترین خطوط به دشمن مبارزه کرد و حزب الله را به سطحی بسیار مقتدر و قوی با سازماندهی مستحکم و کارآمد رساند، ایشان بر همه ما حق دارد و اگر ما در فضایی امن در حال خدمت به مردم هستیم از تلاش ها، رشادت‌ها و خدمات ایشان نیز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران از زحمات و خدمات مجموعه قضایی استان مازندران در برقراری عدالت تشکر کرد و گفت: دادستان‌های جوان و جهادی وظیفه سنگینی برعهده دارند و به نوعی در خط مقدم قضایی قرار دارند؛ اولین برخورد با جرایم و دعاوی و شنیدن قیل و قال‌ها در دادسرا انجام می‌شود و شغلی پر استرس است بر این اساس دادستان‌ها باید بر هوای نفس مسلط باشند و با احتیاط، صبوری و با دقت به دور از جاذبه‌های دنیوی به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی خواستار سلامت در کار از سوی دادستان‌ها شد و گفت: بزرگان انقلاب، آزاد از نظام سلطه، هوای نفس و قفس تن بودند و هر لحظه برای رهایی از قفس تن لحظه شماری می‌کردند ما نیز در مقام خدمت به مردم باید آزاد از نظام سلطه، آزاد از هوای نفس و مطامع شیطانی و نفسانی زندگی و خدمت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در سخنانی ضمن تسلیت شهادت اسوه ایثار و سردار شرف حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله وم حکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اظهارکرد: شهادت ایشان واقعه تلخ و دردناکی برای جامعه مسلمانان جهان بود و امیدوارم به یاری خدا نابودی اسرائیل غاصب را جشن بگیریم.

 پوریانی از دادستان‌ها به عنوان نماد و پیشانی دستگاه قضایی و شمشیر عدالت یاد کرد و گفت:دادستان‌ها همانطور که وظایف سنگینی برعهده دارند دارای قدرت و اختیارات بالایی نیز هستند و باید از این قدرت و اختیار در ورود به مسائل مختلف حوزه قضایی استفاده و از دستگاه‌های مختلف مطالبه گری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: نقش دادستان‌ها در برقراری امنیت و ایجاد احساس امنیت در مردم بسیار مهم است در این رابطه بحث پیشگیری باید جدی گرفته شود و اقدامات پیشگیرانه با ساز و کار تازه و موثر انجام شود تا جرایم کاهش وامنیت بالا رود.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان مازندران با توجه به ویژگی خاص جمعیتی و ورود میلیونی مسافر در طول سال و جزر و مد جمعیتی، ساماندهی سکونتگاهها، تعامل با شهرداری‌ها و دهیاران، برخورد با ترک فعل مدیران و آموزش موثر ضابطان نقش مهمی دارد و نباید نادیده گرفته شود.

علی اکبر عالیشاه، دادستان مرکز استان مازندران نیز بر اهمیت آموزش ضابطان در برقراری امنیت و اجرای درست دستورات قضایی تاکید کرد و گفت:آموزش ضابطان دارای دومقوله عمومی ومصداقی است، اما آنچه مهم است و خواسته مراجع انتظامی است آموزش مصداقی، موردی و کاربردی است که باید با همت دادستان‌ها به صورت مستمر صورت گیرد.

وی افزود: ضابطان دادگستری بازوی اجرایی دادسرا‌ها و دادگاه‌ها در اجرای وظایفشان هستند، قانون تکالیف زیادی بر عهده ضابطان دادگستری قرار داده است براین اساس با توجه به اهمیت کار ضابطان، آموزش کلی وعمومی سودمند نیست و باید به صورت مصداقی انجام شود.

دادستان مرکز استان مازندران به اهمیت اجرای به موقع دستورات قضایی اشاره کرد وگفت: ضمانت اجرای دستورات قضایی در قانون آمده است وهمکاران قضایی باید پیگیر اجرای درست اقدامات و دستورات خود باشند، پرونده‌ها نباید در کلانتری‌ها به حال خود رها شوند و مطالبه‌گری و پیگیری باید در اولویت اقدامات همکاران باشد.

در این نشست چند تن از دادستان‌ها و روسای حوزه قضایی بخش به نمایندگی از دیگر دادستان‌ها به بیان مسایل ومشکلات مر بوط به ضابطین و تعاملات قضایی و انتظامی پرداختند و سردار مفخمی نیز پاسخگوی مطالبات، دغدغه‌ها ومسایل مطرح شده توسط دادستان‌ها شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: مازندران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *