صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون اول قوه قضاییه: حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است / تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۷۹۵۱۶۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است، گفت:خروجی تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در جلسه بررسی تنش آبی سد نمرود و حبله رود که در سالن جلسات شهرداری سمنان برگزار شد با توجه به مشکلات مطرح شده در خصوص تنش آبی و عدم مدیریت یکپارچه منابع آبی در شهرستان گرمسار، گفت: با توجه به جغرافیای حاکم بر کشور مشکل کم آبی مختص به کل کشور است و منحصر این استان نیست. 

وی با اشاره به ضرورت حفظ انسجام و الفت بین مردم مناطقی که با چالش کم آبی مواجهند، گفت: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که در مبحث تامین آب با مشکل مواجه است، اما این مشکل از وفاق و همدلی مردم کم نکرد. 

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به مطالبات و مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان بخش کشاورزی شهر‌های گرمسار، در بحث عدم تخصیص عادلانه منابع آبی، گفت: حال که با این مشکل مواجهیم باید تصمیمی اخذ شود که منجر به برقراری عدالت گسترده شود.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عدالت، یک مولفه مهم و زیبایی معقول است، گفت: برای تحقق این مولفه مهم باید تصمیم درست اخذ شود که این امر مستلزم یک بررسی جامع است. 

وی یادآور شد: پس از بررسی‌های لازم اگر نیاز به اخذ تصمیم استانی بود در کارگروه‌های استانی از طرفیت‌های استانی و اگر نیاز به ورود ظرفیت‌های ملی بود این موضوع در سطح ملی بررسی می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه در سطح ملی قوائی هستند که ذیل آن معاونانی مسائل چالش‌دار استان‌ها را بررسی می‌کنند، یادآور شد: هنوز ابعاد این تنش مشخص نشد و با تصمیم سطحی نمی‌توان تنش را برطرف کرد. 

وی یادآور شد:باید اسناد و مدارک کافی برای داوری در نظر گرفته و تصمیم معقول که منجر به عدالت گسترده شود در این خصوص اتخاذ شود.

معاون اول قوه قضاییه الگو گرفتن از پیامبر رأفت و مهربانی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در مواجهه با چالش ها، زیست پیامبرگونه را ملاک عمل قرار دهیم و با انس و الفت مشکلات را حل کنیم.

گفتنی است: در این نشست کشاورزان و نمایندگان آنان، خواستار توزیع عادلانه آب، اعمال مدیریت یکپارچه آب در حوزه دشتی، ضرورت پیاده سازی قانون توزیع عادلانه آب، بهره مندی از ظرفیت لازم برای توسعه کشاورزی، جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز غیر مجاز، شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *