صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش| 

ورود دادگستری گلستان به مشکلات شرکت تعاونی سهامی زراعی ایثارگران

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶:۳۰
کد خبر: ۴۷۹۵۰۲۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مدیر عامل شرکت تعاونی سهامی زراعی ایثارگران استان گلستان گفت: برای رفع مشکل تعاونی با جهاد کشاورزی به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مراجعه کردیم که پیگیر امور شدند و در حال بررسی مشکلات هستند.

خبرگزاری میزان- پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مقولات تولید و اقتصاد، دستگاه قضا حمایت حقوقی و قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی را، با وجود اینکه، وظیفه قانونی در این راستا ندارد، در دستورکار خود قرار داده است.

احیای هزار و ۴۱ واحد تولیدی توسط دستگاه قضا

 اصغرجهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در روز (۳۱ خرداد) در نشست خبری که بمناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود، عنوان کرد: دستگاه قضایی در سال گذشته موفق به احیای هزار و ۴۱ واحد تولیدی شده و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری کرده است که این آمار نشان می‌دهد، حمایت‌های دستگاه قضایی در این حوزه موثر واقع شده است.

جلوگیری از بیکاری ۱۲۲ هزار نفر

براساس همین حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضا در کل کشور است که از بیکاری ۱۲۲ هزار نفر جلوگیری و زمینه اشتغال ۲۲ هزار نفر در سایر کارخانجات، کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی فراهم شده است.

 ۳ هزار میلیارد تومان از حقوق بستانکاران محقق شده است

کارویژه قوه قضاییه بدین شکل است که زیر مجموعه‌ای را در معاونت قضایی به عنوان اداره کل امور تصفیه و ورشکستگی شرکت‌ها شکل داده که وظیفه نظارت بر شرکت‌هایی که اعلام ورشکستگی کرده‌اند، دارد؛ لذا در سال گذشته با پیگیری‌هایی که این اداره کل داشته است، ۳ هزار میلیارد تومان از حقوق بستانکاران محقق شده است و از بیکاری بیش از ۱۰ هزار نفر کارگر در ۱۳۲ واحد تولیدی جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: 

مشکل ۱۶ ساله آبزی پروران گلستان با ورود دادگستری استان حل شد

با توجه به اهمیت این موضوع، رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه در روز‌های ابتدایی سال جاری داشت؛ با تبیین و تشریح الزامات تحقق عینی و عملی راهبرد شعار سال گفت: در مسیر تحقق عینی و عملیِ راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است که بیش از گذشته به امر خطیر رفع موانع تولید اهتمام داشته باشیم و هر سه قوه با هماهنگی یکدیگر نسبت به شناسایی موانع تولید و رسیدن به وحدت‌نظر در این مقوله و اقدام عملی برای رفع این موانع، کوشا و ساعی باشند.

سه قوه با همفکری و هماهنگی، سازوکار‌های اجرایی رفع موانع تولید را تدوین و تمهید کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای عنوان کرد: باید هر سه قوه با همفکری و هماهنگی، سازوکار‌های اجرایی رفع موانع تولید را تدوین و تمهید کنند و اینگونه نباشد که هر قوه و دستگاهی برای رفع موانع تولید، مسیری جداگانه را طی کند؛ در این راستا باید با بخش خصوصی نیز همکاری و همفکری داشته باشیم.

اما رئیس قوه قضاییه در دیدار روز دوم تیرماه ۱۴۰۳ نیز با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضاییه، اقداماتی همچون «همکاری با قوا برای اصلاح قوانین اقتصادی و جلوگیری از ورشکستگی برخی کارخانجات بزرگ تولیدی»، را از مهمترین اقدامات دستگاه قضایی در سال گذشته برشمرد.

ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان، یکی از ستاد‌های پرجنب و چوش و برتحرک در این راستاست تا با برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران بتواند، به بخش اقتصاد و صنعت کشور کمک‌های شایانی داشته باشد.

ورود دادگستری گلستان به مشکلات شرکت تعاونی سهامی زراعی ایثارگران گلستان

هدایتی، مدیر عامل شرکت تعاونی سهامی زراعی ایثارگران استان گلستان در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: چندی پیش جلسه‌ای با وزارت کشاورزی برای تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی و به نوعی واگذاری این زمین‌ها به شرکت تعاونی که پروسه‌ای ۱۶-۱۷ ساله شده است، برگزار کردیم که متاسفانه تمامی اقدامات و جلساتی که برگزار شد بی نتیجه بود و جهاد کشاورزی نیز بحث بازپس گیری زمین‌ها را مطرح کرد.

وی افزود: آن‌ها شکایتی را  طرح کرده و موفق شدند از دادگاه حکم خلع ید از شرکت تعاونی سهامی زراعی ایثارگران بگیرند. حکم اینطور صادر شد که واگذاری‌ها اشتباه بوده و باید زمین‌ها را پس دهیم.

مدیر عامل شرکت تعاونی سهامی زراعی ایثارگران استان گلستان گفت: شرکت ما حدود ۳۶۰ نفر عضو ایثارگر و دارد که به واسطه این حکم، باید زمین‌ها را پس دهند.

مشکلات شرکت با جهاد کشاورزی

هدایتی یادآور شد: در جهاد کشاورزی به علت ناهماهنگی‌هایی که وجود دارد، در دو بخش آن تصمیم گیری می‌کنند، واحد امور اراضی این اداره مدعی است که زمین‌ها واگذار نشدند، اما واحد آب و خاک این اداره ۶۰ میلیارد تومان روی زمین‌هایی که به قول خودشان واگذار نشده است، برای اعضا هزینه کرده است. کار‌های زیربنایی کشاورزی مانند زهکشی، کانال‌های آبیاری به وسعت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار انجام دادند که کار سنگینی است.

بیشتر بخوانید

دادستانی مرکز استان گلستان از مستهلک شدن‌۲۰۰ میلیارد تومان دارایی مردم گرگان جلوگیری کرد

مشکلات چهار واحد تولیدی شهرک صنعتی شهرستان کردکوی توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان بررسی شد

۶۰ میلیارد تومان سرمایه در حال مستهلک شدن است

وی بیان کرد: متاسفانه هم اکنون در آن زمین‌ها سرقت انجام می‌شود و ۶۰ میلیارد تومان سرمایه در حال مستهلک شدن و زیر خاک فرو رفتن است. ما در حدود ۳-۴ سال با کشاورزی در حال نتیجه گرفتن بودیم و شوری خاک را پایین آورده بودیم، اما با توجه به حکمی که از ۲ سال پیش جهاد کشاورزی گرفته است، ما را ممنوع الکار کردند و قسط‌های ما مانده است و ما از اعضا پول جمع می‌کنیم و به بانک می‌دهیم تا مبادا برای اعضا بحث جمع آوری اموال پیش نیاید.

شرکت تعاونی ۳۷۰ نفر اعضای ایثارگر و جانباز دارد

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی ۳۷۰ نفر اعضای ایثارگر و جانباز دارد، گفت: زمین‌ها سمت مرز و منطقه محروم است که برای حدود ۲۰۰ نفر در بحث کشاورزی0هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و ۱۰۰ هکتار نیز شالیکاری داشتیم) اشتغالزایی کرده بودیم و روی زمین‌ها کار می‌کردند که در پی اختلافات بروز کرده با جهادکشاورزی، ،شغل‌هایشان از دست رفت. 

مدیر عامل شرکت تعاونی سهامی زراعی ایثارگران استان گلستان خاطرنشان کرد: از یک سال قبل برای رفع این مشکل به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گلستان مراجعه کرده و نامه نگاری کردیم که مسئولان قضایی استان در این ستاد پیگیر کارها هستند و بناست دیداری از تعاونی و زمین ها داشته باشند. امیدواریم با ورود مسئولان قضایی استان شاهد رفع این مشکل باشیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *