صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قالیباف: رئیس کمیسیون اجتماعی و دیوان محاسبات عدم اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کنند

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۴۹۱۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم آستانه اشرفیه مبنی بر عدم اجرای قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی از رئیس کمیسیون اجتماعی و دیوان محاسبات خواست که این موضوع را پیگیری کنند.

خبرگزاری میزان - ابراهیم نجفی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، گفت: در گذشته ۱۵ درصد عوارض ساختمانی در محدوده شهر دریافت و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شد و بر اساس قانون جدید این میزان را به ۲۵ درصد رسانده ایم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است و در واقع تامین اجتماعی به ازای هر فردی که بیمه می‌کند افراد خارج می‌شوند و جایگزین نمی‌کند و حتی یک نفر در کل کشور بیمه نشده است.

وی خطاب به قالیباف، ادامه داد: نیاز است دیوان محاسبات گزارشی ارائه و میزان درآمدی که تامین اجتماعی بر اساس قانون جدید دریافت کرده را اعلام کند و مشخص شود چرا تاکنون این قانون اجرا نشده است.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: این نکته مهمی است و نیاز است رئیس کمیسیون اجتماعی آن را دنبال کند و بر اساس قانون جدید همه درآمد‌هایی که بابت بیمه کارگران ساختمانی دریافت می‌شود به یک صندوق واریز خواهد شد تا در جای دیگر استفاده نشود و مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: به طور حتم از دیوان محاسبات خواهیم خواست این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *