صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزش باد شدید از امروز تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال‌شرق و جنوب‌غرب

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۴۸۶۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی شده است، از وزش باد شدید از امروز تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال‌شرق و جنوب غرب خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی ​​​​​​وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز با عبور امواج تراز میانی جو از شمال کشور، جریانات شمالی در سواحل دریای خزر تقویت می‌شود. همچنین امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد. فردا این شرایط علاوه بر این مناطق برای اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و به شکل پراکنده برای شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: جمعه با عبور موج دیگری از شمال غرب و غرب، بارش پراکنده در شمال غرب و غرب و استان‌های زنجان، قزوین و البرز آغاز می‌شود. شنبه این بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی تقویت می‌شود و گستره بارش، استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، تهران و سمنان را در بر می‌گیرد. شنبه نیز در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اصفهان، شمال شرق یزد و جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

نقشینه با بیان اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته آتی در کشور ادامه دارد از وزش باد شدید از امروز تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال شرق و مناطقی از جنوب غرب خبر داد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

به گفته وی، در سه روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه از روند کاهش دما در تهران خبر داد و گفت: تهران تا یکشنبه روند کاهش دما دارد. امروز و فردا در برخی ساعت‌ها در تهران وزش باد شدید می‌شود که همراه با احتمال گردوخاک است. شنبه تهران رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید دارد. بیشینه دمای تهران امروز ۳۳ درجه است و شنبه ۲۵ درجه سانتیگراد می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *