صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از حوزه قضایی خسروشاه بازدید کرد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵:۱۰
کد خبر: ۴۷۹۴۸۰۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از حوزه قضایی خسروشاه، ضمن برررسی پرونده‌ها از نزدیک با قضات و کارکنان تبادل نظر کرد.

خبرگزاری میزان- موسی خلیل الهی به همراه محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان  آذربایجان شرقی از دادگاه عمومی بخش خسروشاه بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از کلیه شعب و دفاتر محاکم حقوقی و کیفری بازدید بعمل آورد و ضمن برررسی پرونده‌ها از نزدیک با قضات و کارکنان گفت‌وگو کرده و با ارزیابی عملکرد، ارشادات و راهنمایی‌های لازم در جهت ارتقا و کیفیت ارائه خدمات را ارائه کرد.

افتتاح چهارشعبه دادگاه صلح شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی

با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی و در اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، چهار شعبه دادگاه صلح شهرستان اهر افتتاح شد.

موسی خلیل الهی در این مراسم اظهار امیدواری کرد: آغاز به کار دادگاه‌های صلح موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید، اختیارات شورا‌های حل اختلاف محدود به صلح و سازش شده و صدور رای به دادگاه‌ها واگذار شده است، اهمیت دادگاه‌های صلح را خاطرنشان کرد و گفت: این دادگاه‌ها هم عرض با سایر دادگاه‌های بدوی است.با ایجاد دادگاه‌های صلح، شورا‌های حل اختلاف حذف نمی‌شوند و به صلح و سازش ادامه می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از دادستان شهرستان اهر خواست تا با برگزاری نشست تبیینی برای ضابطین قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، جایگاه و نحوه فعالیت دادگاه صلح را تبیین کند.

خلیل الهی در پایان با بیان اینکه کمیته‌ای در حوزه معاونت اول قوه قضاییه در راستای رفع ابهامات احتمالی ایجاد و تاکنون پاسخ ۴۰ سؤال متداول ارایه شده است، گفت: همکاران در مواجهه با مسائل احتمالی در دادگاه صلح، مشکلات را جهت جمع بندی و ارجاع به قوه، به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ارسال کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز آمادگی کامل دادگستری شهرستان برای اجرای قانون جدید را اعلام کرد. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: آذربایجان شرقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *