صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عبدلیان پور: اقدامات مرکز وکلا در ارتقا دیپلماسی حقوقی و قضایی کشور تاثیر گذار است

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۴۷۹۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه با بیان اینکه اقدامات مرکز وکلا در ارتقا دیپلماسی حقوقی و قضایی کشور تاثیر گذار است، گفت: حضور در نشست بریکس به عنوان نماینده قوه قضاییه و بخشی از حاکمیت قطعا تاثیر گذار بوده چرا که رایزنی‌های ما پذیرفته شد.

خبرگزاری میزان- نشست خبری حسن عبدلیان پور، رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه با موضوع اجلاس اتحادیه وکلا و حقوقدانان کشور‌های عضو بریکس در روسیه، بعد از ظهر سه شنبه ٣ مهر ١۴٠٣ برگزار شد.

عبدلیان پور گفت: سال گذشته جلسه‌ای با رئیس اتحادیه وکلا کشور روسیه در وزارت دادگستری برگزار شد که وزیر دادگستری روسیه مهمان وزیر دادگستری کشورمان بود و برای حضور در نشست توافقاتی صورت گرفت.

وی افزود: دعوتنامه‌ای از روسیه که رئیس دوره‌ای بریکس است برای مرکز وکلا ارسال شد. در این اجلاس ۳۶ پیشنهاد ویژه برای اعضای شرکت کننده ارائه شد، بحث دیپلماسی حقوقی و قضایی را به عنوان پیشنهاد ویژه مطرح کردیم.

عبدلیان پور با بیان اینکه در این اجلاس چند هدف ویژه را دنبال می‌کردیم، گفت: از جمله اهداف ما این بود که با کشور‌های مسلمان عضو بریکس به ویژه همسایگان بتوانیم تفاهمات خوبی را پیش ببریم که این امر حاصل شد. در این اجلاس سه اصل عزت حکمت و مصلحت که رهبری همواره توصیه کرده‌اند را به جا آورده‌ایم.

رئیس مرکز وکلا گفت: در آن مواردی که در سخنرانی به آنها اشاره کردیم بحث فلسطین را به طور ویژه پیگیری و از کشور‌های عضو بریکس خواستیم گروهی مشترک برای حمایت از مردم غزه و فلسطین تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه اقدامات مرکز وکلا در ارتقای دیپلماسی حقوقی و قضایی کشور تاثیرگذار است، گفت: حضور در نشست بریکس به عنوان نماینده قوه قضاییه و بخشی از حاکمیت قطعا تاثیر گذار بوده چرا که رایزنی‌های ما پذیرفته شد. مرکز وکلا برای اولین بار در این نشست شرکت کرد و توانست با برگزاری جلسات دوجانبه و چندجانبه به نقطه نظرات مشترک برسد که در آینده عظمت این کار مشخص خواهد شد.

عبدلیان‌پور ادامه داد: در این دوره با هیئت اماراتی جلسه خوبی داشتیم و پیش‌نویس توافق و تفاهمی را آماده کردیم که مقرر شد تا یک ماه و نیم آینده و با سفر هیئت اماراتی به ایران، نهایی و عملیاتی شود که نفع و سود آن به ایرانیان مقیم امارات خواهد رسید. همچنین دیدار خوبی با گروه هندوستان داشتیم که در آن کشور هم هم‌وطنان زیادی داریم.

وی افزود: همچنین دیدار‌های دوجانبه مفیدی با هیئت‌ها روسیه، چین، برزیل را انجام دادیم که در تمامی آن‌ها سه اصل عزت، حجت و مصلحت که مورد تأکید همیشگی مقام معظم رهبری است، رعایت شدند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه اجلاس حقوقدانان کشور‌های عضو بریکس موجب یک گفتمان‌سازی جدید جهانی شده است، ادامه داد: وقتی سند پایانی اجلاس را در اختیار ما قرار دادند، ۶ مورد نقد و پیشنهاد مطرح شد که در نهایت با اعمال درخواست‌های هیئت ایرانی به امضای اعضا رسید. یکی از موضوعاتی که به خواست ما در سند نهایی گنجانده شد، این بود که هر کشوری بر اساس قوانین داخلی خود رفتار کند.

عبدلیان‌پور گفت: در پیشنهادات خود که در آغاز اجلاس بیان شد بحث فلسطین را به صورت ویژه مطرح کردیم و از کشور‌های بریکس خواستیم گروه مشترکی برای حمایت حقوقی از مردم فلسطین و غزه تشکیل دهند که مورد استقبال اعضا قرار گرفت و پیرو پیشنهاد ما یک کشور دیگر هم این موضوع را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: عبدلیان‌پور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *