صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارجاع مکانیزه پرونده‌های ارسالی از اداره ترخیص خودرو با موضوع رانندگی بدون گواهی‌نامه

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲:۱۹
کد خبر: ۴۷۹۴۵۷۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری تهران گفت: برای اولین بار در سطح کشور ثبت پرونده‌های رانندگی بدون گواهی‌نامه از ستاد ترخیص خودرو به شورای حل اختلاف به صورت مکانیزه در استان امکان‌پذیر شد.

خبرگزاری میزان- سیدمحمدشفیعی، معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور ثبت پرونده‌های رانندگی بدون پروانه از ستاد ترخیص خودرو به شورای حل اختلاف به صورت مکانیزه در استان تهران امکان‌پذیر شد.

فاطمه امین زاده، مدیر امور سامانه‌ها و دادرسی الکترونیکی دادگستری استان تهران نیز در تکمیل این گزارش با اشاره به اجرای دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، مبنی بر ثبت، ارجاع و رسیدگی مکانیزه پرونده‌ها با موضوع رانندگی بدون پروانه رسمی گفت: با برگزاری جلسات متعدد و اعزام کارشناسان به ستاد ترخیص خودرو و همکاری فناوری اطلاعات فراجا در تیرماه ۱۴۰۳ این امر محقق و ارسال و ارجاع مکانیزه پرونده‌های فوق میسر شد.

مدیر امور سامانه‌ها و دادرسی الکترونیکی دادگستری استان تهران گفت:با رفع کامل نواقص فنی، شرایط ثبت و ارجاع و ارسال مکانیزه کاملاً فراهم و حتی امکان ارسال مکانیزه به مجتمع قضایی ویژه اطفال نیز فراهم شده است.

وی همچنین افزود:از مزایای این اقدام می‌توان به جلوگیری از جعل اوراق ارسالی برای حوزه‌های قضایی، افزایش تسریع در رویه ثبت و ارسال پرونده، افزایش تعداد پرونده تمام الکترونیک، عدم دسترسی پرونده به کارچاق‌کن‌ها در اطراف ستاد ترخیص خودرو، جلوگیری از مفقودی اوراق و تحمیل هزینه‌های مجدد، تسریع در امور ارباب رجوع اشاره کرد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: تهران دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *