صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سهم ۴۶ درصدی عابران در تصادفات فوتی پایتخت

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۴۵۰۱
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، ضمن تاکید بر اینکه زنان در رانندگی محتاط‌تر عمل می‌کنند، گفت: از ۱۴۵ فوتی تصادفات شهر تهران در پاییز پارسال ۱۲۴ نفر آقا و ۲۱ نفر خانم بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ رابعه جوانبخت، درباره تحلیل تصادفات پاییز ۱۴۰۲ توضیح داد و گفت: امیدوارم در پایان پاییز امسال باز هم مصاحبه‌ای داشته باشم و بگوییم که میزان تصادفات در شهر تهران به صفر رسیده است و این خبر خوش را به مردم بدهم.

وی بیان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته از تصادفات پاییز ۱۴۰۲ که صورت گرفت متاسفانه تعداد ۱۴۵ نفر متوفی داشته‌ایم که این تعداد بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند. در این آمار سهم خودرو‌ها ۱۷ درصد، موتورسواران ۳۷ درصد و عابرین پیاده ۴۶ درصد بوده است که عابرین پیاده جایگاه اول را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین از حیث متوفیان و گروه سنی، رتبه اول بین سن ۱۸ تا ۳۰ سال با ۳۹ نفر فراوانی، ۳۰ تا ۵۰ سال ۳۵ نفر، ۵ تا ۶۵ سال ۳۵ نفر و بالای ۶۵ سال ۳۳ نفر بوده است. تصادفات فوتی زیر ۱۸ سال نیز ۳ نفر بوده است که امیدواریم در پایان سال شاهد صفر شدن تصادفات فوتی در شهر تهران باشیم.

سرهنگ جوانبخت افزود: در این آمار خانم‌ها سهم ۲۱ نفری و آقایان ۱۲۴ نفری داشته اند که این فرضیه را قوت می‌دهد که خانم‌ها در بحث رفتار‌های ترافیکی محتاط‌تر رفتار می‌کنند که این قضیه را هم در رانندگی و هم در عبور از معابر به عنوان عابر از سوی خانم‌ها می‌بینیم چرا که در آمار فوتی و آمار‌ها این مهم جلوه می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *