صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادگاه‌های صلح شهرستان‌های بستان‌آباد، جلفا و شبستر افتتاح شد

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱:۰۶
کد خبر: ۴۷۹۴۳۱۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادگاه صلح شهرستان‌های بستان‌آباد، جلفا و شبستر با حضور رئیس کل و جمعی از معاونین و مسئولین دادگستری استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- در راستای اجرای قانون جدید شور‌های حل اختلاف و با حضور رئیس کل، دادستان مرکز استان و جمعی از معاونین و مسئولین دادگستری آذربایجان شرقی دادگاه صلح شهرستان بستان‌آباد، جلفا، شبستر افتتاح شد.

موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح در استان، اظهار کرد: در واقع در قانون جدید اختیارات شورا‌های حل اختلاف محدود به صلح و سازش شده و صدور رای به دادگاه‌ها واگذار شده است.

وی با تاکید بر اهمیت دادگاه‌های صلح خاطرنشان کرد: این دادگاه‌ها هم‌عرض با سایر دادگاه‌های بدوی بوده و برای احراز سمت قضایی در این دادگاه‌ها، قانون‌گذار بر به کارگیری افراد با تجربه تاکید دارد.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در دادگستری‌های بخش و شهرستان‌های فاقد دادسرا در چند روز گذشته دادگاه‌های صلح رسما آغاز به فعالیت کرده‌اند.

خلیل‌الهی همچنین یادآور شد: با ایجاد دادگاه‌های صلح رویکرد جدیدی ایجاد می‌شود و این تصور نشود که شورا‌های حل اختلاف حذف می‌شود؛ در واقع دستگاه قضایی به سمت صلح و سازش هدایت می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه کمیته‌ای در حوزه معاونت اول قوه در راستای رفع ابهامات احتمالی ایجاد شده است، گفت: همکاران در مواجه با مسائل به هیچ‌وجه سلیقه‌ای عمل نکرده و مشکلات را جهت جمع‌بندی و ارجاع به قوه، حتما به واحد هم عرض در استان ارسال کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه های صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *