صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

فیروز حمیدی‌زاده؛ شهیدی که دفاع از میهن را سهمیه‌‌ای نمی‌دانست

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۷۹۴۲۶۳
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
همسر شهید شهید فیروز حمیدی‌زاده گفت: وقتی همسرم می‌خواست به سوریه برود اطرافیان به او می‌گفتند خانواده شما در جنگ تحمیلی سهم خود را برای انقلاب داده‌ است، او در جواب می‌گفت: «مگر دفاع از میهن سهمیه‌بندی است که من سهمیه‌ام را داده باشم؟».

خبرگزاری میزان - شهید فیروز حمیدی‌زاده از شهدای مدافع حرم استان خراسان شمالی٬ در سی‌ام مهرماه سال ۱۳۵۷ در شهر بجنورد دیده به جهان گشود. وی کارمند سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی بود و در سال ۱۳۹۴ بسیجی‌وار و داوطلبانه به جبهه‌های دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام شتافت و ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ در عملیات پیروزمندانه آزادی نبل و الزهرا به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی علاوه بر رشادت‌هایش در میدان جنگ، اهل هنر و ورزش نیز بود. رتبه ممتاز خطاطی، کمربند مشکی ورزش‌های رزمی و هنرمندی‌اش در هیئت و منبر اهل بیت (ع) از او نامی جاودان در میان شهدای مدافع حرم به یادگار گذاشته است.

سوسن رمضانی همسر شهید فیروز حمیدی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره این شهید بیان کرد: برادر و دایی همسرم در دوران دفاع مقدس به درجه والای شهادت نائل آمدند و به طور کلی خانواده ولایی بودند.

همسر شهید حمیدی‌زاده ادامه داد: همسرم فردی معتقد و در همه عرصه‌ها اجتماعی و فعال بود. او عضو بسیج بود و هنر خوش‌نویسی و ورزش کاراته را که به آن مسلط بود به بسیجیانی که در پایگاه بودند آموزش می‌داد. فیروز خیلی به پدر و مادر احترام می‌گذاشت و به‌طور کلی احترام گذاشتن به دیگران خیلی برایش اهمیت داشت. در بحث کاری هم خیلی حساس بود. مثلا استفاده از ماشین یا تلفن اداره را برای خودش مجاز نمی‌دانست.

رمضانی اظهار کرد: همسرم خیلی اهل شوخی بود. هرجا که می‌رفتیم بچه‌ها دورش حلقه می‌زدند و با آن‌ها بازی می‌کرد. بچه‌ها خیلی فیروز را دوست داشتند. کمک به دیگران مخصوصا مستضعفین برایش خیلی مهم بود، حتی وقتی که دست و بالش تنگ بود.

وی ادامه داد: وقتی همسرم می‌خواست به سوریه برود اطرافیان به او می‌گفتند شما در جنگ تحمیلی سهم خود را برای انقلاب داده‌اید، او در جواب می‌گفت «مگر دفاع از میهن سهمیه‌بندی است که من سهمیه‌ام را داده باشم؟» او با اشتیاق به سوریه اعزام شد و بعد از ۲۵ روز به شهادت رسید.

 

 

رمضانی با اشاره به اینکه سه فرزندم رضا، مرتضی و مجتبی همگی دوست دارند راه پدر را ادامه دهند گفت: پسر کوچکم با علاقه در پایگاهی که پدرش فعال بود ثبت نام کرده است، پسر بزرگم نیز جا پای پدرش گذاشته است.

همسر شهید حمیدی‌زاده ضمن توصیه به نسل جوان بیان کرد: دوست دارم جوانان و نسل جدید پیرو خط ولایت فقیه باشند و راه شهدای گرانقدر را ادامه بدهند. امروز رعایت حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارهای مهم برای ادامه دادن راه شهدا است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 


برچسب ها: دفاع مقدس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *