صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان مازندران: دستاورد‌های دفاع مقدس باید برای مردم تبیین شود

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۳۹۷۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دستاورد‌های دفاع مقدس باید برای مردم تبیین شود، گفت: تکریم ایثارگران و خانواده شهدای گرانقدر، تکلیف و امری ضروری است.

خبرگزاری میزان - عباس پوریانی در جلسه ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس دستگاه قضایی استان، با تبریک هفته وحدت و در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، یادآور ایثار فرزندان ایران اسلامی است که از خود گذشتند تا اسلام و انقلاب پایدار بماند و بر همه ما تکلیف است که از دستاورد‌های شهدای گرانقدر حراست و پاسداری کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه جاری شود، بر لزوم مطالعه وصیت نامه شهدا تاکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تببین ایثار رزمندگان در دفاع از ایران اسلامی است و باید از همه ظرفیت‌های دادگستری مازندران و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان برای تشریح دستاورد‌های دفاع مقدس و برگزاری باشکوه مراسم این هفته، استفاده شود.

پوریانی همچنین با یادآوری حماسه آفرینی لشکر ۲۵ کربلا در ماموریت‌های مهم دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مختص یک هفته خاص نیست و باید همواره مد نظر و مورد توجه ویژه قرارگیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران، تکریم ایثارگران و خانواده شهدای گرانقدر را تکلیف و امری ضروری دانست و گفت: امنیت امروز جامعه مرهون خون پاک شهیدان است و تکریم خانواده شهدای گرانقدر، فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می‌کند.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این جلسه اظهار کرد: دفاع مقدس به جامعه نورانیت و معنویت داد و روحیه فداکاری و ایثار و مجاهدت در راه خداوند متعال را تقویت کرد.

سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» تصریح کرد: دفاع مقدس مکتب جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری برای ملت ایران است و باید تلاش شود این ارزش‌های اسلامی ارزشمند به نسل‌های آینده منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه یاد شهیدان باید زنده نگاه داشته شود، تاکید کرد: آمادگی و تعامل بسیار خوبی در مجموعه دستگاه قضایی استان برای برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس وجود دارد که باید از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

سرهنگ سلامی افزود: امروز جامعه اسلامی نیازمند تقویت فضای معنوی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که قطعاً تحقق این مهم آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: آموزه‌های دفاع مقدس می‌تواند به عنوان جایگزین حبس در برخی جرایم مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ سلامی در خاتمه تاکید کرد: مستندسازی عملکرد، فداکاری و ایثار پیشکسوتان دستگاه قضایی استان در دوران دفاع مقدس می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک گنجینه ارزشمند از دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت و درج شود.

گفتنی است در ادامه با حضور اعضای شورای قضایی استان، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری مازندران و مدیران حفظ آثار و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در خصوص برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس گفتگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دفاع مقدس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *