صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان لرستان: باید ظرف مهلت ۳۰ روز کل مدارس استان تحت پوشش طرح نماد قرار گیرند

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۳۹۶۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) هنوز یک سری از مدارس استان را پوشش نداده است که بایستی ظرف مهلت ۳۰ روز کل مدارس استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند و در گام نخست باید دانش آموزان در معرض آسیب را شناسایی و بانک اطلاعاتی آن‌ها را تشکیل داد و سپس آن‌ها را به نهاد‌ها و مراکز حمایتی معرفی کرده و در نهایت نتیجه و ماحصل اقدامات آن مراکز را نیز کسب و بررسی کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تبریک هفته وحدت و گرامی‌داشت میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام ، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم بخاطر از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم است چرا که معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌های وقوع جرایم را فراهم کنند و طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به خاطر شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب است و مهم‌ترین جایی که باید برای پیشگیری تمهید مقدمه کرد و سطح آگاهی را بالا برد آموزش و پرورش بوده و آن هم به خاطر ارتباط این نهاد با دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح هنوز یک سری از مدارس استان را پوشش نداده است که بایستی ظرف مهلت ۳۰ روز کل مدارس استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند، افزود: در گام نخست بایستی دانش آموزان در معرض آسیب را شناسایی و بانک اطلاعاتی آن‌ها را تشکیل داد و سپس آن‌ها را به نهاد‌ها و مراکز حمایتی معرفی کرده و در نهایت نتیجه و ماحصل اقدامات آن مراکز را نیز کسب و بررسی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با تاکید بر اینکه هر یک از اعضای عضو نماد وظیفه دارند در جلسات آن شرکت کنند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه نماد مکلف است ماهانه تشکیل جلسه داده و اعضا را دعوت کرده و در صورت عدم همکاری اعضا در شرکت در جلسات و اجرای مصوبات آن‌ها را به دادگستری معرفی کند تا تحت عنوان ترک فعل به آن‌ها برخورد شود.

وی در ادامه گفت: بایستی آمار دقیق دانش آموزان بازمانده از تحصیل احصا شده و توسط مراجع و مراکز حمایتی شرایط ادامه تحصیل آن‌ها فراهم شود، زیرا نباید ما در استان دانش آموزی داشته باشیم که نتواند تحصیل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری بیان کرد: ما اهتمام داریم که جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان را به صورت فصلی برگزار کرده و با بحث و تبادل نظر و رسیدن به یک راهکار اجرایی برای کاهش وقوع جرم و در نتیجه کاهش ورودی پرونده به دادگستری برسیم که در این راستا همه دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بایستی مصوبات این شورا را در دستور کار جدی قرار داده و اجرایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم با پدیده آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم باید آگاهی بخشی داشته باشیم، اظهار کرد: برای آگاهی بخشی باید از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها استفاده گردد چرا که رسانه نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و فراهم کردن فضای گفتگو و تبیین موضوعات و ریشه یابی آسیب ها، معضلات اجتماعی و جرایم دارد.

وی وضعیت آتش سوزی جنگل‌های استان را در سال جاری بحرانی دانست و خاطرنشان کرد: بایستی دستگاه‌های متولی وسایل مناسب اطفا را تهیه کنند و همچنین علت آتش‌سوزی‌ها شناسایی و با مسببین برخورد قاطع و بدون اغماز صورت پذیرد همچنین باید ارزش منابع طبیعی را برای مردم تبیین کرده و در زمینه آثار تخریب منابع طبیعی نیز آگاهی‌بخشی انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه شناسایی مناطق حادثه‌خیز و مستعد آتش‌سوزی و اتخاذ تصمیمات کاربردی و اختصاص امکانات مناسب با آن مناطق ضروری است، تاکید کرد: کلیه مامورین دولتی اعم از لشکری، کشوری و شهرداری‌ها بایستی در زمان آتش‌سوزی‌ها همکاری لازم را با مامورین جنگلبانی داشته باشند و در صورت مسامحه و قصور، قانون مجازات پیش بینی کرده است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در رابطه با سامانه پنجره واحد زمین، بیان کرد: دبیرخانه سامانه پنجره واحد زمین بایستی در منابع طبیعی باشد و با همه اداراتی که در مهلت مقرر شده توسط همین شورا املاک خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان بر راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی توسط دادستانی، بهزیستی و شهرداری تاکید کرد و افزود: این مرکز بایستی ظرف ۴۵ روز آینده راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *