صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: گندوز کاری کرد که گلر سابق پرسپولیس فراموش شود/ الاهلی «قِسِر‌» در رفت

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۳۹۲۲
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عملکرد سرخ پوشان مقابل الاهلی امیدوار کننده بود و اگر آن بازی ادامه داشت قطعاً با اختلاف بالا پیروز می‌شدیم.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار داشت: امسال در لیگ برتر سرخپوشان ۲ تساوی گرفتند و متأسفانه لیگ را خوب شروع نکردند، اما با توجه به بردی که به دست آوردند ۵ امتیازی شدند و به جدول بازگشتند. در چنین شرایطی تنها باید از تیم حمایت کرد. 

وی ادامه داد: پرسپولیس طی فصول گذشته همواره در اوج بوده و چنین شرایطی را ما کمتر در اردوگاه سرخ پوشان دیدیم. پیشکسوتان معتقدند که گاریدو در دراز مدت خلاقیت را در تیمش به وجود می‌آورد و باید بگویم که اکنون دیگر زمانی برای آزمون و خطا نخواهد بود. گاریدو در اسپانیا و در لالیگا هدایت تیم‌های را داشته که با باشگاه‌های بزرگی چون رئال مادرید، بارسلونا و... بازی کرده و قطعاً از لحاظ تاکتیکی ذهنیت خوبی دارد. 

مقابل تیم میلیارد دلاری الاهلی جانانه بازی کردیم

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با دیدار با الاهلی عربستان در لیگ نخبگان، تصریح کرد: پرسپولیس از آنجا که از شرایط رقابت‌های آسیایی دور بوده و سال گذشته نیز عملکرد خوبی نداشت، اکنون با توجه به اینکه در لیگ نخبگان که از اسمش معلوم است تیم‌های قلدری در آن حضور دارند باید بازی کنند؛ از نظر من سرخپوشان عملکردی بالاتر از تیم میلیارد دلاری الاهلی داشتند.

وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. متأسفانه گل زود هنگامی را دریافت کردیم و با توجه به اینکه بهترین مدافعان را در اختیار داریم بسیار تعجب آور بود. با این حال ما الاهلی را تحت فشار گذاشتیم و شانس آوردند که از دست ما قسر در رفتند! آن‌ها تیم کوچکی نیستند، اما خدا را شکر همواره غیرت بازیکنان ایرانی زبان زد بوده و اگر موقعیت‌هایمان گل می‌شد باید با نتیجه پرگل به پیروزی می‌رسیدیم.

اگر تیمی همان ابتدا از پرسپولیس جلو بیفتد قطعاً تنبیه خواهد شد

فنونی‌زاده با بیان اینکه خدا نکند تیمی به پرسپولیس گل بزند وگرنه تحت فشار قرار می‌گیرند، عنوان کرد: از نظر من خدا کند که در بازی‌ها در همان دقایق ابتدایی گل اول را دریافت کنیم؛ خیلی‌ها می‌گویند تو دوست داری پرسپولیس ببازد، اما من می‌گویم فوتبال ۹۰ دقیقه است و هر تیمی که به ما گل بزند تنبیه خواهد شد. مثال بارز آن دیدار با استقلال خوزستان بود که ۳ گل دریافت کردیم و در ادامه کامبک زدیم و بازی را بردیم. پرسپولیس نسبت به نمایندگان دیگر ایران نمایش بهتری داشت. خیلی‌ها از عملکرد استقلال تعریف می‌کنند، اما اگر دیدار آن‌ها با الغرافه در زمین افتضاح شهر قدس برگزار نمی‌شد قطعاً چنین عملکردی نداشتند و شاید نتیجه برعکس می‌شد، اما منکر عملکرد خوب استقلال نیستم و آن‌ها هم خوب بودند، اما واقعیت این است که بازی کردن در زمین تیم‌های عربی سخت‌تر است.

خدا هوای هواداران پرسپولیس را داشت

وی در ارتباط با عملکرد گندوز و اورونوف در بازی مقابل الاهلی، تاکید کرد: گندوز کاری کرد که گلر گذشته ما به دست فراموشی سپرده شد و اسمش را دیگر کسی به خاطر نخواهد آورد. او هرچه که بود زیر پرچم پرسپولیس بود و اگر نامی از خود بر سر زبان‌ها انداخت صدقه سر هواداران بود. حال که او به تیم پشت کرد و به دنبال جیب خودش رفت خدا هوای هواداران پرسپولیس را داشت و چنین دروازه‌بان با انگیزه‌ای را به پرسپولیس هدیه داد.

فنونی‌زاده افزود: گلر بسیار خوبی داریم، اما این دروازه‌بان دو ضرب‌گیر است و قطعاً در آینده بهتر خواهد شد چرا که اگر دروازه‌بان کاملی بود جایش در تیم‌های بزرگ اروپایی بود. قطعاً این ضعف او جبران خواهد شد و ما خوشحالیم که با وجود او گلر قدیمی تیم به دست فراموشی سپرده شد. دیدار بعدی ما با پاختاکور است و بازی سختی داریم. ورزشگاه مشهد از لحاظ کیفیت در شرایط خوبی قرار دارد و از مدیران می‌خواهیم تا تدابیر لازم را بیندیشند تا بهترین ورزشگاه برای این بازی انتخاب شود. 

اورونوف وزنه اصلی سرخ پوشان است

بازیکن سال‌های دور پرسپولیس در خصوص عملکرد اورونوف، اظهار کرد: بازیکنان تحت هدایت گاریدو عملکرد خوبی از خود نشان دادند علی الخصوص خارجی‌های تیم از جمله ژوائو، اورونوف و العملود کیفیت خوبی از خود به جای گذاشتند. از مدیریت تیم بابت خرید اورونوف باید تشکر کنیم چرا که بازیکن ارزشمندی برای تیم جذب کردند. همواره می‌گفتند که دروازه‌بان ۵۰ درصد تیم است، اما اورونوف به تنهایی ۶۰ درصد تیم است و باید برای حفظ او تلاش کنند. با خبر شدیم که یک باشگاه اروپایی شدیداً خواستار به خدمت گرفتن او است و قرارداد این بازیکن ازبکستانی رو به اتمام است. از مدیران باشگاه می‌خواهیم که تدابیر لازم را بیندیشند تا این بازیکن را در تیم حفظ کنند چرا که او ثابت کرده وزنه اصلی تیم است. 

آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس است و باید مراقب آن‌ها باشیم

فنونی‌زاده در پایان با بیان اینکه آلومینیوم گربه سیاه تیم پرسپولیس است، خاطرنشان کرد: زمانی که در راه آهن بازی می‌کردم مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم و در آن بازی مساوی شدیم. یکی از رسانه‌ها در این باره نوشت که گربه سیاه، پرسپولیس را متوقف کرد. آن موقع راه آهن بود و اکنون آلومینیوم. آلومینیوم طی چند سال اخیر همواره نشان داده که پرسپولیس را اذیت می‌کند و باید مراقب این بازی باشیم تا امتیازی از دست ندهیم. مدیریت باشگاه باید کاری کند تا این بازی در استادیومی برگزار شود تا هواداران حضور فیزیکی داشته باشند. سوای این موضوعات گاریدو نباید تحت تاثیر نتایج اخیر پرسپولیس با آلومینیوم قرار بگیرد. بازیکنان را هماهنگ کند و تیم حریف را به خوبی آنالیز کنند تا با قدرت وارد زمین شویم. عملکرد بازیکنان را مثبت می‌بینم و به نظرم قدرت تیم بازی به بازی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *