صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صلح و سازش در ۲۶ هزار ۸۳۷ پرونده از ابتدای سال در استان کرمان/ ۸ محکوم به قصاص آزاد شدند

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۳۷۶۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی وحرفه‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶ هزار ۸۳۷ پرونده منتهی به صلح وسازش شده است.

خبرگزاری میزان - امروز شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی وحرفه‌ای استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای و جمعی از مسئولان قضایی در شهر کرمان افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف تخصصی آموزش فنی وحرفه‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۹۹ هزار ۱۹۳ پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است که ۲۶ هزار ۸۳۷ پرونده منتهی به صلح وسازش شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۳۰ نفر صلح یار در قالب ۴۸ هیئت صلح در سطح استان کرمان در حال فعالیت هستند.

وی اظهارکرد: در این مدت با تلاش شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان، ۸ فقره پرونده قتل عمد در شعب ویژه زندان منجر به اخذ رضایت اولیا دم و رهایی محکوم به قصاص از مجازات شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود:با استفاده بهینه از ظرفیت شعب ویژه زندان استان در ۵ ماهه سال جاری تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد شدند به طوری که اعضا شورا‌های حل اختلاف این شعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفق عمل کرده و با تلاش وپیگیری توانستند ۶۲۲ زندانی را از بند رها و به آغوش گرم خانواده بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۳ شورای حل اختلاف در سطح زندان‌های استان در راستای اجرایی کردن سیاست حبس زدایی در قوه قضاییه و برقراری صلح و سازش در دعاوی فعال بوده که با پیگیری موثر وبا هدف کاهش جمعیت کیفری علاوه به آزادی ۶۲۲ زندانی تعداد یک هزار و ۴۷۱ فقره پرونده توسط شعب ویژه زندان طی ۵ ماه گذشته با صلح و سازش مختومه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *