صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری گیلان: یکی از نتایج دادگاه‌های صلح کاهش وارده به محاکم کیفری و دادگاه‌های حقوقی است

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۳۶۲۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان یکی از نتایج دادگاه‌های صلح را کاهش وارده به محاکم کیفری و دادگاه‌های حقوقی دانست و گفت: این امر می‌تواند از اطاله دادرسی جلوگیری کند و اتقان آرا را نیز به دنبال داشته باشد.

خبرگزاری میزان- نشست شورای معاونین قضایی گیلان به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان با محوریت دادگاه‌های صلح برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه پرونده‌هایی که سابقا در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شد از این پس به حکم قانون توسط قضات در دادگاه‌های صلح رسیدگی خواهد شد، اظهار کرد: قرار است برخی اشکالات که سابقا در شورا‌های حل اختلاف به چشم می‌خورد در این دادگاه‌ها اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: رسیدگی در دادگاه‌های صلح با رعایت آیین دادرسی و رعایت همه‌ مقررات توسط قاضی منصوب، صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در این دادگاه‌ها احکام صادره تک مرحله‌ای و قطعی است، تصریح کرد: به علت حذف یکی از مراحل رسیدگی شاهد افزایش سرعت کار و کاهش مراحل رسیدگی خواهیم بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد:عموما پرونده‌های با قابلیت سازش در صلاحیت دادگاه صلح قرار دارد، لذا در معیت هر دادگاه صلح دو شعبه شورای حل اختلاف نیز پیش بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان یکی از نتایج دادگاه‌های صلح را کاهش وارده به محاکم کیفری و دادگاه‌های حقوقی دانست و گفت: این امر می‌تواند از اطاله دادرسی جلوگیری کند و اتقان آرا را نیز به دنبال داشته باشد.

وی افزایش صلح و سازش را از دیگر نتایج راه اندازی دادگاه صلح عنوان کرد و گفت: در سازش فصل خصومت اتفاق افتاده و لذا از تکرار پرونده‌ها در مراجع قضایی جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در پایان ابراز امیدواری کرد: دادگاه صلح ضمن افزایش آمار سازش، موجبات کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی در سراسر کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: گیلان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *