صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

در انتظار نمایش امیدوارکننده استقلالِ آسیایی در لیگ برتر/ عبور نکونام از خان اول با نمره قبولی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۳۶۱۱
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال برخلاف بازی‌های ۳ هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر بسیار با برنامه به مصاف الغرافه قطر در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا رفت و خیلی زود هم پاداش این کار را گرفت.

آبی‌پوشان در حالی این دیدار را با ۳ گل به سود خود خاتمه دادند که در تمام طول ۹۰ دقیقه با ارائه یک بازی مالکانه و هوشمند برتری‌شان را به حریف دیکته کرده و بارها خود را در موقعیت گلزنی قرار داده و در مقابل حتی یک موقعیت جدی هم به حریف پرستاره‌شان ندادند.

نکونام که بر خلاف بازی‌های لیگ در این دیدار به سیستم ۳ دفاعه بازگشته بود، سیستمی که فصل گذشته با آن نتایج درخشانی کسب کرده بود، مزد این تغییر تاکتیک را با یک پیروزی درخشان و ارزشمند مقابل تیم پرستاره قطری گرفت تا بعد از مدت‌ها نفس راحتی بکشد.

استقلال در نیمه اول نمایش برتری نسبت به الغرافه داشت و حتی اجازه نداد حریف یک شوت در چارچوب هم داشته باشد. از سوی دیگر گل‌به‌خودی زودهنگام قطری‌ها تمرکز آن‌ها را بر هم زد و شاگردان نکونام فرصت داشتند در نیمه اول باز هم دروازه حریفشان را باز کنند. بازگشت استقلال به سیستم سه‌دفاعه ثبات را به ساختار دفاعی آبی‌ها برگردانده بود و چیزی که کاملاً مشهود بود، استقلال هر سه گلش را روی همان ضعف الغرافه به ثمر رساند؛ در کناره‌ها و مدافعان کناری.

نکته دیگر این بازی تعویض‌های خوبی بود که نکونام در نیمه دوم انجام داد و تمام بازیکنان ورودی در نتیجه تاثیر مستقیم داشتند‌؛ مهرداد محمدی پاس گل دوم را داد، کاکوتا پایه‌گذار گل سوم بود و جلالی پاس گل سوم را داد و رضاوند هم که مشخصاً از نیمکت نشینی رضایت نداشت گل سوم را زد.

زوج‌سازی و عملکرد مطلوب رامین رضائیان و محمدحسین اسلامی نقطه امیدوارکننده استقلال در نیمه نخست بود. ماشاریپوف هم پس از چند هفته ناکامی به روز‌های خوبش بازگشته و در کنار اندونگ شب خوبی را گذرانده، هر چند بلانکو موقعیت‌های مهمی را از دست داد و نشان داد آبی‌پوشان همچنان به یک مهاجم ششدانگ و تمام کننده تمام عیار نیاز دارند.

 

رضاییان در این دیدار هم نمایش درخشانی داشت؛ بازیکنی که به عنوان دفاع راست در حملات بسیار فعال و موثر است و از همه مهم‌تر با انگیزه و ذهنیت برنده خود یک تیم را می‌تواند به ذهنت برنده دعوت کند‌.

استقلال بازی به مراتب بهتری را نسبت به الغرافه ارائه داده و بار‌ها دروازه این تیم را با تهدید مواجه کرد، اما کلید گمشده در ترکیب آبی‌ها، همانطور که گفته شد وجود یک مهاجم تمام‌کننده شش‌دانگ است. ضعف و عدم دقت در ضربات آخر آبی‌پوشان در بازی مقابل الغرافه کاملاً مشهود بود. 

الغرافه عملاً چیز خاصی در این مسابقه به نمایش نگذاشت و از مجموع ۴ شوتی که روانه دروازه استقلال کردند تنها یک شوت در چارچوب بود که حسینی کار سختی برای مهار آن هم نداشت. در مجموع مسابقه و با تحلیل آماری این دیدار استقلال از مالکیت توپ گرفته تا تعداد پاس و شوت‌های در چارچوب همه رقمه سوار بر بازی بود.

در نهایت شاگردان جواد نکونام مزد نمایش دلچسبشان را در نخستین نمایش آسیایی با پیروزی قاطع ۳ بر صفر گرفتند تا هفته نخست لیگ الیت (نخبگان) را با صدرنشینی به پایان برسانند. درست است که این نتیجه منجر به عبور این تیم از بحران و البته تثبیت کامل نکونام شد، اما بدون شک این بازی و این نتیجه توقع را از نکونام و تیمش بالا می‌برد و حالا استقلالی‌ها انتظار ادامه این روند و البته چنین نتایجی را در لیگ داخلی و البته در ادامه مسابقات آسیایی دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *