صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد

۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۲۸۳۳
خطبه‌های آیت الله صدیقی خطیب این هفته نمازجمعه تهران، دقایقی قبل در دانشگاه تهران آغاز شد.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله کاظم صدیقی امروز جمعه (۲۳ شهریورماه) در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، امت اسلامی را مکلف کرده است که در برابر دشمنان قوی باشند، گفت: چرا که اگر مسلمانان ضعیف شوند، دشمنان که گرگ، خشن، خودخواه، مستکبر و طاغوتی هستند، به شما آسیب می‌زنند و برای اینکه زیر پا له نشوید باید تجهیزات کافی داشته تا آن‌ها از شما بترسند.

وی افزود: تجهیزات کافی مسلمانان سبب خواهد شد جلوی دشمنان بیرونی گرفته شود. اما در برابر دشمنان داخلی باید زبان، چشم، نفس اماره و اراده را کنترل کرد و در برابر افزون طلبی، قدرت طلبی و هوا و هوس در حد توان تقوا داشت و یاد خدا، یاد مرگ، یاد بهشت و جهنم را به خاطر سپرد تا از آلوده شدن به رذائل اخلاقی محفوظ بمانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره اهمیت غدیر، اظهارکرد: غدیر بیمه کردن آخرین ذخیره زندگی بشر و مدل حکمرانی و سبک زندگی است. اما غدیر در قبل از انقلاب زنده نشد، ولی امام (ره) با انقلاب اسلامی قطره‌ای از غدیر را زنده کردند و سبب شد زندگی مردم ایران اسلامی، الهی و تابع ولایت فقیه شود.

صدیقی در ادامه خطبه اول تاکید کرد: غدیر یک آغاز است و همه امید‌ها از ۱۲۴ هزار پیامبر و اوصیای آن‌ها و خداپرستان عالم، چشم در ظهور حضرت مهدی (عج) دارند. چرا که مسئولیت و هدایت همه خلق و آدمیان و جهانیان به وجود مبارک امام عصر (عج) واگذار شده است. 

وی افزود: برقراری عدالت در سراسر عالم بشریت، رفع ظلم، گناه و نفاق هدف منجی است و این سیاست برای همه افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها، از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی محقق خواهد شد. همچنین در زمان ظهور، مردم ظلم ستیز می‌شوند و هیچ بزرگی به کوچکی ظلم نخواهد کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه برقراری عدالت، تنها هدف، ولی عصر (عج) نیست، تاکید کرد: ایشان در زمان ظهور عشق را توسعه خواهند داد و معارف بلند توحیدی که تا آن روز هیچ سالکی به آن نرسیده، دل‌ها را عرش خدا می‌کنند و نفوس و ارواح بشر را مملو از عشق خدا خواهند کرد.

درحال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *