صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین: دستگاه انتظامی نسبت به شناسایی سارقان حرفه‌ای اقدام کند

۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۲۰۴۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از دستگاه انتظامی خواست تا با تهیه شناسنامه برای سارقان حرفه‌ای اقدامات پیشگیرانه را در زمینه سرقت با همراهی مردم در سطح شهر و روستا‌های استان انجام دهند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان قضایی، اجرایی و انتظامی در سالن جلسات سردار سلیمانی دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبری و خواست مردم، تامین آرامش روانی در جامعه است و باید به صورت قاطع با برهم زنندگان امنیت و آرامش جامعه برخورد کرد.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق بر هم زننده امنیت و آرامش روانی سرقت اموال عمومی و خصوصی جامعه است.

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه افزایش سرقت حس ناامنی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: باید برای مقابله با این ناهنجاری راهکار‌های کاربردی پیدا کنیم و خروجی اقدامات خود را نسبت به سال‌های قبل مقایسه کرده و با رفع نواقص برای کاهش سرقت در جامعه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: باید در مقابله با سرقت شیوه‌های خود را تغییر دهیم و از اصول پیشگیری و آموزش‌های لازم برای جلوگیری از سرقت استفاده کنیم و شهروندان را به رعایت اقدامات پیشگیرانه تشویق کنیم.

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین یکی از راهکار‌های مبارزه با سرقت را برخورد قاطعانه با مال خر‌ها دانست و گفت: حاکمیت باید نسبت به شناسایی و برخورد با این افراد اقدام کند چرا که با جمع آوری مالخر‌ها میزان سرقت در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی از دستگاه‌های انتظامی و امنیتی خواست تا با تهیه شناسنامه برای سارقان حرفه‌ای اقدامات پیشگیرانه را در زمینه سرقت با همراهی مردم در سطح شهر و روستا‌های استان انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار نمی‌توانند از ارفاقات قانونی و عفو برخوردار شوند و دستگاه قضایی هم باید به صورت قاطعانه با این افراد برخورد کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *