صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو |

روایتی از شهید مهدی شاه‌آبادی در کتاب «مرغ قریب عشق»

۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۱۲۲۵
نویسنده کتاب «مرغ قریب عشق»، شهید مهدی شاه‌آبادی فردی توانمند و درعین حال مظلوم خواند و تلاش او در ایجاد وحدت را ستودنی دانست.

خبرگزاری میزان - شرح زندگی غرورآفرین و پرافتخار شهید مهدی شاه‌آبادی می‌پردازد. در این اثر شگفت‌انگیز تمام داستان‌ها از زبان شهید شاه‌آبادی، در یک بیداری که به خواب رفته و از جزیره مجنون و در زمان شهادت آغاز و تا تولد روایت می‌شود.

نصرالله قادری در گفت‌وگو با میزان درباره مضمون کتاب «مرغ قریب عشق» گفت: روایتی است از زندگی یک طلبه و روحانی با عنوان شهید مهدی شاه‌آبادی که در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید. او نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی در تهران بود، اما رویکرد او در زندگی و در جبهه‌های جنگ همواره قابل توجه بود.

وی به برخی از انتقادات شکل گرفته از خود اشاره و بیان کرد: زمانی که کتاب «مرغ قریب عشق» را به رشته تحریر درآوردم، برخی انتقاداتی را نسبت به من داشتند که تو از قشری خاص حمایت می‌کنی، در صورتی که چنانچه مخاطبان این کتاب را مطالعه کنند در می‌یابند که این اثر با توجه به مستندات نوشته شده و هرگز جانبدارانه در مورد گروه و یا شخص خاصی مطلبی بیان نشده، حقیقتی است که باید آن را پذیرفت.

قادری به توانمندی‌های شهید مهدی شاه‌آبادی اشاره و بیان کرد: برخلاف تصوربرخی از افراد و این روحانی بزرگ به چندین زبان زنده مسلط بود. او یک ریاضیدان محسوب می‌شد. ارتباط او در ایجاد وحدت امری قابل توجه بود. هنگامی که به منطقه سنی‌نشین تبعید شده بود به شیوه‌ای با مردم آن منطقه برخورد کرده بود که در مدت زمان کوتاهی توانسته علاوه بر اینکه رضایت آن‌ها را جلب کند، دوستداران بسیاری را در این منطقه به خود جلب کند.

وی به دلیل نگارش کتاب «مرغ قریب عشق» در مورد شهید مهدی شاه‌آبادی اشاره و تصریح کرد: منزل من در منطقه قرار داشت که هر روز تصویر این شهید بزرگوار در زمان خروج از منزل می‌دیدم پس از مدتی احساس کردم که ارتباطی غیر کلامی بین من و این شهید شکل گرفته و ظاهرا او به من می‌گوید، چرا کتابی در مورد زندگینامه من نمی‌نویسی، در اینجا بود که تصمیم گرفتم کتابی مستند از زندگی او به رشته تحریر درآورم.

این نویسنده در مورد این کتاب «مرغ قریب عشق» گفت: این اثر یک رمان تحلیلی است که بر اساس اسناد و مدارک نوشته شده است او فردی مظلوم بود که مورد هجمه و انتقادات نادرست برخی قرار گرفته بود. مظلومیت وی سبب شد تا در درباره زندگی او کتابی را بنویسم.


انتهای پیام/


برچسب ها: معرفی کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *