صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نماینده مخالف: ارائه برنامه برای اقتصاد آموزش و توسعه کارآفرینی آموزش‌محور توسط وزیر پیشنهادی علوم ضرورتی غیرقابل اجتناب است

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۸۹۲۰۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، ارائه برنامه برای اقتصاد آموزش و توسعه کارآفرینی آموزش‌محور توسط وزیر پیشنهادی علوم ضرورتی غیرقابل اجتناب دانست و گفت: سیمایی برنامه شما برای اجرای سند آموزش عالی با تاکید بر تربیت دانشجویان نخبه، عالم، متخصص و متعهد برای صیانت از انقلاب اسلامی چیست؟

خبرگزاری میزان - محمد سراج در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، با تشکر از رئیس جمهور برای معرفی به موقع وزیر پیشنهادی و تشکر از مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، گفت: معتقدم ما همه در کنار هم یک تیم ملی تشکیل داده ایم و دوران رقابت تمام شده است لذا اینجا محل همکاری است نه رقابت، رئیس جمهور و وزرایی که از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت نیز عضو این تیم هستند بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا سطح زندگی مردم ارتقا یابد و بتوانیم برای آن‌ها رفاه و آسایش ایجاد کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دوازدهم با بیان اینکه موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی هر دو در راستای خدمت به مردم شریف خواهد بود، افزود: این مجلس معبد است و اگر بنایش بر تقوا باشد مصوبات و تصمیمات آن گره گشا خواهد بود و برای مردم رزق و آرامش به دنبال دارد. دولت نیز معبد است و باید بنای آن بر اساس تقوا باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور مسئولیت عمیقی دارد چرا که باید افراد مومن، باتقوا، پاکدست، کارآمد، انقلابی که پرونده فساد و تخلف نداشته باشند را به مجلس معرفی کنند.

سراج خطاب به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: در سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغ شده در سال ۱۳۹۳ توسط مقام معظم رهبری به جهاد مستمر علمی تاکید شده لذا باید از شما بپرسم برنامه تان برای ارتقای علمی و فناوری در جهان و ایجاد دیپلماسی علمی چیست؟ همچنین برنامه شما برای اجرای سند آموزش عالی با تاکید بر تربیت دانشجویان نخبه، عالم، متخصص و متعهد برای صیانت از انقلاب اسلامی چیست؟ شما چه برنامه‌ای برای مهارت محور کردن آموزش دارید و چه برنامه اجرایی برای اقتصاد آموزش، اقتصاد پژوهش و کارآفرینی آموزش در دست دارید؟

وی مطرح کرد: همچنین راهکار شما برای تکمیل زنجیره‌های چرخه علم و ثروت چیست؟، برنامه شما برای تقاضا محور کردن پژوهش چیست؟ و برای استقلال مالی دانشگاه‌ها و درآمدزایی آن‌ها چه رویکردی در پیش گرفته اید؟ همچنین برنامه شما برای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی و توسعه سرپناه مرتبط زوج‌های دانشجو چگونه برنامه‌ای است؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *