صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قالیباف: برنامه هفتم تبدیل به قانون شده و وزرا در صورت رای اعتماد باید آن را اجرا کنند

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۸۸۹۹۱
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم محلات مبنی بر اینکه بخشی از برنامه‌های برخی وزرا منطبق با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نیست، تاکید کرد: برنامه هفتم تبدیل به قانون شده و وزرا در صورت رای اعتماد باید آن را اجرا کنند.

خبرگزاری میزان - علیرضا سلیمی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای و اخطار قانون اساسی با استناد به اصول ۱۱۰ و ۷۱ و ماده ۱۹۴ آئین نامه، گفت: بر اساس ماده ۹۴ آئین نامه اخطار صرفا در مورد تخلف هیات رئیسه نیست بلکه در مورد سایر موضوعات است و در بند یک اصل ۱۱۰، سیاست‌های کلی برعهده رهبر معظم انقلاب است و در اصل ۷۱ هم وظیفه مجلس قانونگذاری است و در اصل ۷۳ شرح و تفسیر قانون اساسی برعهده مجلس است. در این رابطه ۵۶ تا ۷۰ درصد برنامه‌های برخی وزرا بر اساس گزارش معاونت مربوطه منطبق با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نیست بنابراین ضروری است راهکاری ارائه شود تا مغایرت‌ها رفع شود.

قالیباف در پاسخ به تذکر و اخطار این نماینده، گفت: این اخطار وارد نیست، زیرا برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده و وزرای پیشنهادی در صورت رأی اعتماد باید قانون را اجرا کرده و خلاف آن نمی‌توانند عمل کنند جز اینکه مجلس بخواهد با دو سوم آرا برنامه هفتم را اصلاح کند.

رئیس مجلس ادامه داد: البته مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مغایرت‌ها را به وزرای پیشنهادی ارائه کردند تا برای قرائت در صحن علنی بتوانند اصلاحات را انجام دهند و اگر پیشنهاد اضافی دارند می‌توانند داشته باشند و ما نمی‌توانیم مانع آن‌ها شویم البته از مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت که به سرعت و منظم مغایرت‌ها را اعلام کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *