صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نماینده مخالف: نوری قزلجه به کشاورزی مسلط است، اما در حد چند هکتار اراضی پدری

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸:۵۷
کد خبر: ۴۷۸۸۹۶۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اتفاقات وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم نباید تکرار شود، گفت: بله شما به کشاورزی مسلط هستید، اما در حد چند هکتار اراضی پدری و در سطح استان و شهرستان آگاهی دارید و باقی فعالیت‌تان در ادوار نهم، یازدهم و دوازدهم مجلس فعالیت داشتید.

خبرگزاری میزان - اسماعیل کوثری در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: تشکیل دولت وفاق یک سیاست بسیار به جا و قابل قبول و نیاز ملت و جامعه ایران است، اما بحث اصلی من برای مخالفت فقط یک مورد است که در گذشته یعنی دولت سیزدهم شهید آیت‌الله رئیسی یکی از عزیزان نماینده را برای وزارت جهاد کشاورزی انتخاب کرد و، اما من با تحقیقاتی که کردم مشخص شد وی آنچنان به وزارتخانه آشنا و مسلط نبود که باعث بروز مشکلاتی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: آشنایی با مجموعه وزارتخانه چه از سطح تاکتیک و عملیاتی باید با سطح استراتژی و راهبردی فرق داشته باشد و نگاه‌ها در این زمینه تفاوت دارد چرا که در آنجا قراردادها، تصمیمات و سیاست‌های کلان باید گرفته شود لذا بنده نسبت به آقای نوری قزلجه هم همان احساس را دارم چرا که وی تنها در سطح استان و شهرستان مسئولیت داشته است و درست است که در سوابق خود نوشته است معاون وزارتخانه، اما مشخص نیست کدام وزارتخانه و چه مدت در این سمت فعالیت داشته است بنابراین این موضوع برای من در زمان توضیح برنامه‌های آقای نوری قزلجه در کمیسیون امنیت ملی نیز دارای ابهام بود.

وی افزود: این موضوع را بیان کردم که ثبت شود تا هیچ گاه اتفاقی که در وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم افتاد و به دلیل انعقاد قرارداد‌هایی گرفتار شدند، تکرار نشود و اگر به آشنایی افراد به قرارداد‌ها و پشت پرده‌ها توجه نشود، گرفتار می‌شویم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: اینجاست که بنده به عنوان برادر آقای نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عرض می‌کنم شما انتخاب خواهید شد کما اینکه ۱۷۲ نماینده به عنوان نماینده موافق با برنامه‌هایتان ثبت‌نام کرده‌اند، اما نباید اینگونه باشد که گرفتار چای دبش و خرید نهاده‌های دامی شویم ضمن اینکه باید توجه شود که مسئولیت وزارت ساده نیست چرا که در سطح گسترده کل جغرافیای ایران است.

کوثری افزود: بله شما به کشاورزی مسلط هستید، اما در حد چند هکتار اراضی پدری و در سطح استان و شهرستان آگاهی دارید و باقی فعالیت‌تان در ادوار نهم، یازدهم و دوازدهم مجلس فعالیت داشتید.

وی تأکید کرد: هم اکنون باید دقت شود که با این انتخاب مدیون مردم نشوید که امیدوار شوند و توجه کنید که این مسئولیت‌ها امانت است که باید به خوبی نگهداری و به مسئول بعدی تحویل داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه سوالاتی را از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مطرح کرد مبنی بر اینکه سیاست گذاری شما در کشاورزی دقیقاً بر چه اساسی است، آیا به فکر دانش‌بنیان کردن کشاورزی هستید؟ برنامه‌ای برای مرغ آرین یا لاین دارید؟ برای جلوگیری از خرد شدن اراضی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی چه برنامه‌ای دارید.

کوثری در پایان یادآور شد: در مورد استعلام وزرا جناب آقای خطیب در کمیسیون امنیت ملی گفتند در قانون نحوه تصدی مشاغل حساس وزرا مصداق استعلام نیست و فقط تابعیت و محکومیت قضایی بررسی می‌شود بنابراین لازم است ما این موضوع را در قانون اصلاح کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *