رئیس مرکز وکلا در اداره کل ارتباط مردمی قوه قضاییه به مشکلات مراجعان رسیدگی کرد/ عبدلیان پور: نقاط قوت و ضعف ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری باید آسیبشناسی شود
خبرگزاری میزان-پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگیهای لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بیواسطه مسئولان با مردم امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به همراه معاونان خود در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور پیدا کرد و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پروندههای آنها رسیدگی کرد.
عبدلیان پور در حاشیه این دیدار در گفتوگو با میزان در مورد پروندههای مطروحه گفت: پروندههای به بن بست رسیده و پروندههای کثیرالشاکی از جمله موضوعات مورد رسیدگی در این جلسه بود که از نمایندگان مدنی آنها دعوت شد تا در کمیسیونهای تخصصی مرکز وکلا حضور پیدا کرده و جهت حل مشکلات خود اقدام کنند تا پرونده آنها در مسیر درست دادرسی و احقاق حق قرار گیرد.
رئیس مرکز وکلا به در خواستهای اعمال ماده ۴۷۷ در این جلسه از سوی برخی از مراجعان اشاره کرد و گفت: هرچند که این ماده از نقاط درخشان قوانین کیفری است، اما باید نقاط ضعف و قوت آن آسیبشناسی و نحوه صحیح استفاده از آن تبیین شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پروندههای طرح شده در این جلسه پرونده کثیرالشاکی تعاونی مسکن بود، گفت: همواره به شهروندان هشدار دادهایم که برای عقد قراردادها بدون مشاوره و اخذ وکیل اقدام نکنند، غالبا دیده میشود که حواشی قراردادها از خود متن قراردادها بیشتر است و شهروندان به دلیل فقدان دانش حقوقی توجهی به آن نکرده و مواردی را متعهد میشوند که به زیان آنها است.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه شهروندان بدون مشورت و اخذ وکیل اقدام حقوقی انجام ندهند، گفت: طرح وکیل خانواده اگر اجرایی شود و هر خانواده یک وکیل کنار خود داشته باشد، شاهد طرح بسیاری از دعاوی واهی نخواهیم بود.
عبدلیان پور به یکی از خدمات حقوقی رایگان مرکز وکلا اشاره کرد و گفت: حداقل کاری که شهروندان میتوانند قبل از اقدامات حقوقی خود انجام دهند این است که از سامانه شبانه روزی ۱۲۹مرکز وکلا بهره گرفته و از مشاورههای حقوقی وکلا و کارشناسان استفاده کرده و سپس اقدام به کاری کنند.
وی در ادامه به یکی از نوآوریها در مرکز وکلا به هنگام ملاقاتهای مردمی در مکانهای عمومی و مذهبی اشاره کرد و گفت: کارشناسان ما قبل از حضور در هر منطقه مشکلات مبتلابه شهروندان را بررسی کرده و اگر لازم باشد از مجموعههایی که بیشترین شکایت از آنها وجود دارد با رایزنیهایی نمایندهای را دعوت تا در جلسه حضور یافته و به این صورت جهت حل مشکلات شهروندان اقدامات فوری انجام گیرد.
انتهای پیام/