صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان کرمان به برخی دستگاه‌ها درباره مدیریت پسماند اخطار داد

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹:۱۶
کد خبر: ۴۷۸۷۸۱۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: اخطار‌های لازم به برخی دستگاه‌ها درباره مدیریت پسماند ارسال شده که در صورت اصلاح نشدن موارد، دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به دفع غیر اصولی پسماندها، عدم جزم جدی در جمع‌آوری مجزا و تفکیک در مبدا و عدم رعایت استاندارد‌های کامل در خصوص پسماند‌های ویژه، صنعتی و بیمارستانی بر ضرورت بازدید میدانی محیط زیست و اداره بهداشت از محل دفع پسماند جهت تفکیک و بازیافت و جلوگیری از اقدام علیه بهداشت عمومی تأکید کرد.

وی بیان کرد: مدیریت پسماند موضوع مهمی است که با سلامت مردم سر و کار دارد و رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به حساب می‌آید بنابراین نمی‌توانیم به سادگی از کنار آن بگذریم و دستگاه قضایی با ترک فعل دستگاه‌های ذی ربط از باب عدم اقدام در‌جهت مدیریت صحیح پسماند در ارتباط با وظایف محوله در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

بخشی بیان کرد: اخطار‌های لازم به برخی دستگاه‌ها درباره مدیریت پسماند ارسال شده که در صورت اصلاح نشدن موارد، دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود خواهد کرد.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بر لزوم بررسی و پایش نحوه دفع پسماند و ورود دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تأکید و تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها به صورت مقطعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند، اما تداوم نداشته است و با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست و مناظر طبیعی و از همه مهمتر اهمیت سلامت مردم، از مسئولان متولی انتظار می‌رود نسبت به این موضوع و مدیریت پسماند حساسیت بیشتری نشان داده و اتخاذ تدابیر جدی در خصوص ساماندهی و دفع زباله‌ها مطابق ضوابط و استاندارد‌های قانونی را در اولویت کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مدیریت پسماند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *