صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۲۰ درصد پرونده‌های طلاق در دادگستری استان مازندران به سازش ختم شده است

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶:۲۱
کد خبر: ۴۷۸۶۲۰۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران ارجاع پرونده‌ها به مراکز مشاور خانواده را راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری دانست و گفت: ۵۱۴ فقره معادل ۲۰ درصد پرونده‌های طلاق در مازندران منجر به سازش شده است.

خبرگزاری میزان-در ۳ ماه سال جاری تعداد ۳ هزارو ۴۸۳ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۲ هزار و ۶۲۵ فقره مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۵۱۴ فقره معادل ۲۰ درصد پرونده‌های طلاق در مازندران منجر به سازش شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان در حال فعالیت هستند، گفت: ۱۴۶ فقره پرونده به این مراکز درسه ماه نخست وارد شده است و تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سه ماهه گذشته ۷۷۰ مورد بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *