صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زمینه آزادی ۶۹۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان با همکاری بسیج حقوقدانان فراهم شد

۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۵۴۹۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان از آزادی ۶۹۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان از سال ۹۹ تا کنون، با پیگیری‌های بسیج حقوقدانان استان کرمان و همت دستگاه‌های متولی خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با اعضای سازمان بسیج حقوقدانان که به مناسبت روز قشر بسیج حقوقدانان برگزار شد، با اشاره به عملکرد رضایتبخش بسیج حقوقدانان در عرصه صلح و سازش، عنوان کرد: صلح و سازش در جامعه مطالبه مقام عظمای ولایت و یکی از اهداف قوه قضاییه است که باید این امر در تمام ارکان دستگاه عدلیه مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

وی افزود:بسبج مانند یک موتور محرکی است که روحیه و انگیزه لازم برای شکل گرفتن رسالت‌های بزرگتر را فراهم می‌کند، همان عملی که مقام معظم رهبری با عنوان اقدام جهادی یاد کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در قوه قضاییه نیازمند کار‌های جهادی و تفکر بسیجی هستیم واقدامات خوبی از سوی جامعه حقوقدان کرمان در این زمینه صورت پذیرفته است که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: هر مجموعه بصورت عادی ومستمر کار‌های خود را انجام می‌دهد، اما فلسفه ایجاد بسیج در قشر‌های مختلف، ساماندهی اقدامات و حرکت‌های جهادی است.

وی تصریح کرد:یکی از اقدامات جهادی که در دستگاه قضایی قضات و همکاران اداری می‌توانند با برنامه ریزی دقیق انجام دهند موضوع توجه به کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی است که بایستی در دستور کار قرار گیرد، زیرا که احقاق حق مردم و دقت در رسیدگی‌ها و آرا قضایی مهم‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: در راستای ترویج صلح و سازش، معاونت حل اختلاف دادگستری استان کرمان برای تعداد زیادی از وکلا ابلاغ صلح یاری صادر کرده است و حدود ۴۶ هیئت صلح در ادارات، نهادها، مساجد و ... ایجاد کرده ایم و همچنین برای روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ابلاغ صلح یاری صادر شده است تا بتواند بصورت رسمی و قانونی اقدام به صلح و سازش و رفع اختلافات کنند.

وی با بیان این مطلب که هماهنگی دستگاه قضایی، بسیج حقوقدانان، بنیاد تعاون زندان، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه، و اداره زندان‌ها در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد قابل تقدیر است، گفت: بایستی توجه بیشتر دستگاه‌های متولی در جهت خودکفایی و اشتغال خانواده‌های زندانیان باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان در ابتدای این نشست گفت: بمناسبت گرامیداشت روز بسیج قشر حقوقدانان؛ دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های پیش رو در این هفته است.

سرهنگ مسعود رفیعی اظهار کرد: از سال ۹۹ تا کنون، با پیگیری‌های بسیج حقوقدانان استان کرمان و همت دستگاه‌های متولی، زمینه آزادی ۶۹۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان فراهم شد.

وی از ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی رایگان و مستمر با کمک کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری استان، در میعادگاه‌های نماز جمعه، گلزار شهدا و مساجد استان خبر داد.

گفتنی است در این نشست معاذاللهی رئیس بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری استان کرمان، عارفی رئیس کانون وکلا، دلفاردی رئیس کانون کارشناسان و جمعی از بسیجیان حقوقدان نیز حضور داشتند.

 


برچسب ها: بسیج حقوقدانان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *