صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فرایند رای‌گیری در بیش از ۵۸ هزار شعبه در سراسر کشور انجام می‌شود

۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴:۱۷
کد خبر: ۴۷۸۰۵۱۵
وزیر کشور صبح امروز در ستاد انتخابات کشور فرمان آغاز فرایند اخذ رای در بیش از ۵۸ هزار شعبه در داخل کشور و بیش از ۳۰۰ شعبه خارجی را صادر کرد

خبرگزاری میزان - با اعلام رسمی احمد وحیدی، وزیر کشور، فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور رسماً آغاز شد.

وحیدی اظهار کرد: انتخابات را در چهاردهمین دوره خود در ۵۸۶۴۰ شعبه داخل ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور آغاز می‌کنیم.

وی افزود: این دوره از انتخابات صرفاً بخاطر اینکه تنها ۴۰ روز فرصت بود در همین مدت مقدمات کار فراهم شد در حالی که به صورت طبیعی باید یکسال طول می‌کشید و این نشان دهنده استحکام در جمهوری اسلامی و اصرار بر انجام امور در زمان خود است.

وزیر کشور تصریح کرد: ۴۶ هزار و ۸۹۴ نفر نماینده از سوی داوطلبان در پای صندوق‌ها حضور دارند و این تعداد علاوه بر بازرسان و ناظران است.

وحیدی افزود: به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن، می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی است.

Array

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *