صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادگاه عمومی بخش حسین آباد سنندج افتتاح شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۷۷۸۹۵۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش حسین آباد سنندج در استان کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برگزار شد.

خبرگزاری میزان -  در آستانه هفته قوه قضاییه، آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش حسین آباد سنندج با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان، مقامات عالی استان و سایر مدیران اجرایی برگزار شد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این آیین بر ضرورت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های مردمی، شورا‌های حل اختلاف و صلح یاران در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش ورودی پرونده به دادگستری، رفع اطاله دادرسی و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی و عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر در دسترس بودن خدمات قضایی برای آحاد مردم، با عنایت به جمعیت حدود ده هزار نفری این بخش و حدود ۴۰ روستای مستقر و فاصله حدود ۵۰ کیلومتری با سنندج و مخاطرات جاده‌ای که راه مواصلاتی بین سنندج حسین آباد برای شهروندان این منطقه به دنبال داشت، این اقدام صورت گرفت. 

وی افزود: با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان و عنایات ریاست قوه قضاییه با تأسیس دادگاه در این بخش در معاونت راهبردی قوه قضاییه موافقت شد که با همیاری و همکاری فرماندار سنندج، بخشدار و دیگر مسیولین بخش ساختمان لازم تهیه و پس از تامین نیروی قضایی و اداری و تجهیزات لازم توسط دادگستری استان، از امروز اهالی این بخش می‌توانند از خدمات قضایی دادگاه بخش حسین آباد بهره‌مند شوند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در هفته قوه قضاییه امسال علاوه بر افتتاح این دادگاه، دادگاه بخش اورامان از توابع شهرستان سروآباد و دادگاه بخش زرینه از توابع شهرستان دیواندره نیز در روز‌های آتی افتتاح خواهد شد. 

ساختمان اداری دادگاه عمومی بخش حسین آباد در زمینی به مساحت تقریبی ۳۰۰ متر و با زیربنای ۱۵۰ متر مربع احداث و در حال حاضر با امکانات مناسب و بطور مستقل، مهیای ارائه خدمات قضایی به مردم این منطقه است که سابقا جهت پیگیری روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود ناگزیر بودند به شهر سنندج مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *