صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: ۹۴ درصد از پرونده‌های وارده به هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان به سازش ختم شده است

۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷:۰۷
کد خبر: ۴۷۷۷۱۱۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از حصول سازش در ۹۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده (وارده) در هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده گفت: ۹۴ درصد پرونده‌های تشکیل شده (وارده) در هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان از تیر ماه سال گذشته به سازش ختم شده است. در سال گذشته از مجموع ۳ هزار و ۵۵۹ فقره پرونده وارده به هیئت‌های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ فقره از این پرونده‌ها - معادل ۹۴ درصد به سازش منتهی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:در سال گذشته ۴۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش در شورا‌های حل اختلاف استان به مصالحه انجامید.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۷۳ هزار و ۴۰۵ فقره پرونده وارده و ۷۲ هزار و ۱۹۹ فقره پرونده مختومه را تجربه کردند که در نتیجه مذاکرات اصلاحی و تلاش‌های مسالمت آمیز صورت گرفته تعداد ۲۵ هزار و ۳۶۴ فقره یعنی معادل ۴۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت گذشت به سازش منجر شد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل و راه اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان در طول یک سال گذشته گفت: بیش از ۱۹۰ فقره پرونده در اتاق داوری اصناف در مدت زمان یاد شده مورد رسیدگی قرار گرفت که ۲۰ درصد اختلافات مبتلابه به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین به حصول سازش در ۴ فقره پرونده قتل عمدی در خراسان شمالی نیز اشاره و اظهار کرد: در موعد یاد شده تعداد ۴ فقره از پرونده‌های قتلِ عمدیِ دارایِ احکامِ قطعی و لازم الإجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه از تلاش‌های تمامی عوامل ذی ربط اعم از مدیران قضایی، اعضاء شورا‌های حل اختلاف و ستاد استانی صبر و ریش سفیدان، معتمدین و دیگر عوامل بومی و محلی مرتبط قدردانی کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *