صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاکید رئیس حوزه قضایی ملایر بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۷۶۲۶۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس حوزه قضایی ملایر استان همدان بر استفاده از تاسیسات قانونی همانند مجازات‌های جایگزین حبس با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند زمینه انجام خدمات عمومی رایگان را در جامعه فراهم کنند.

خبرگزاری میزان - احسان فرجی در دیدار با نماینده تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر اظهار کرد: سمن‌های فعال در حوزه‌های اجتماعی می‌توانند زمینه‌ساز اجرایی شدن خدمات عمومی رایگان در جامعه باشند. 

وی به دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضاییه اشاره و تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد این قابلیت را دارند تا تمهیدات و مقدمات ارائه خدمات عمومی به آحاد جامعه را با استفاده از ظرفیت‌های امور کیفری فراهم کنند.

رئیس حوزه قضایی ملایر افزود: در دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضاییه پیش‌بینی شده تا سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به اعلام جرم و شرکت در جلسات دادرسی به منظور حمایت از بزه‌دیده به ویژه در مواقعی که بزه‌دیده طفل یا نوجوان باشد و در نهایت اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین با دستگاه قضایی مشارکت داشته باشند و تلاش هم این است که در شهرستان ملایر این امکان فراهم شود.

در پایان این دیدار نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان ملایر ضمن قدردانی از اهتمام رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ملایر به موضوعات مرتبط با حقوق عامه، از آمادگی این سازمان‌ها برای اجرای اهداف دستگاه قضایی در شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *