صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا|

کامالا هریس برای ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد؛ درخواست ترامپ در پرونده مصونیت

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹:۵۸
کد خبر: ۴۷۵۹۵۹۷
کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، گفت در صورتی که جو بایدن به دلیل کهولت سن نتواند وظایفش را انجام دهد، وی برای انجام وظایف ریاست‌جمهوری آماده است.

خبرگزاری میزان - کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، می‎گوید که برای انجام وظایف مدیریت این کشور آماده است.

هریس در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در پاسخ به این پرسش که آیا نگرانی رای‌دهندگان از کهولت سن جو بایدن به این معناست که او باید مردم را در مورد قابلیت‌های خود قانع کند، گفت: برای انجام این وظایف آماده هستم و هیچ تردیدی در این مورد نیست.

سن جو بایدن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باعث نگرانی بخشی از رای‌دهندگان شده است.

اگر جو بایدن ۸۱ ساله به دلیل بیماری یا کهولت سن از مقام ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند، هریس به‌عنوان معاون او اداره امور آمریکا را به‌دست خواهد گرفت. به همین دلیل در ماه‌های اخیر قابلیت او در این زمینه زیر ذره‌بین قرار گرفته است. 

این مصاحبه دو روز پس از آن انجام شد که بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در تحقیقات مربوط به نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه دولتی از سوی جو بایدن، به ضعف حافظه او به‌عنوان یک مرد کهنسال اشاره کرده بود. 

هریس نیز در دفاع از جو بایدن ادعا کرده بود که گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری انگیزه سیاسی دارد.

استیضاح احتمالی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات

جی‌دی ونس، سناتور آمریکایی، گفت که لایحه الحاقی کمک به اوکراین که از سوی دموکرات‌ها تهیه شده، حاوی بند پنهانی است که در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ، می‌تواند مبنایی برای استیضاح جدید او شود.

اگر ترامپ (در صورت انتخاب شدن برای ریاست‌جمهوری) تصمیم بگیرد به مخالفت با قانونگذاران برود و از تامین مالی اوکراین جلوگیری کند، این می‌تواند مبنایی برای یک روند استیضاح شبیه آنچه دموکرات‌ها در دسامبر ۲۰۱۹ آغاز کردند، شود.

درخواست ترامپ از دادگاه برای لغو حکم استیناف

دونالد ترامپ از دادگاه عالی آمریکا خواست تا تصمیمی قضایی را درباره رد ادعای وی درباره مصونیت از پیگرد قانونی به دلیل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ متوقف کند.

ترامپ که به دنبال به‌دست آوردن مجدد ریاست‌جمهوری در انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) آمریکا است، از قضات خواست تا حکم ششم فوریه (۱۷ بهمن) از سوی هیئتی متشکل از سه قاضی دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا مبنی بر رد ادعای وی درباره مصونیت از تعقیب را متوقف کنند. 

حاشیه‌های تصمیم بایدن برای پیوستن به تیک‌تاک 

رئیس کمیته اطلاعات سنا آمریکا که یک دموکرات ارشد است، گفت که از تصمیم کارزار انتخاباتی جو بایدن برای پیوستن به تیک‌تاک نگران است. 

کارزار انتخاب مجدد بایدن از فینال مسابقه فوتبال آمریکایی برای راه‌اندازی حساب جدید تیک‌تاک خود در تلاش برای دسترسی به رای‌دهندگان جوان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر استفاده کرد. 

راه‌اندازی این کمپین در تیک‌تاک به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی در آمریکا قابل توجه به‌حساب می‌آید. این نرم‌افزار متعلق به شرکت فناوری چینی بایت‎دنس است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *