صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زندگی هزاران پناهجو در کابوس بلاتکلیفی درازمدت در انگلیس

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۷۵۹۳۱۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
منتقدان سیاست‌های مهاجرتی انگلیس می‌گویند که دولت این کشور در حال شکنجه مهاجران و پناهجویان از طریق تاخیرهای بلندمدت در رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی آن‌هاست.

خبرگزاری میزان – وضعیت زندگی پناهجویان و مهاجران در انگلیس به دلیل سیاست‌ها و اقدام‌های ضد مهاجرتی این کشور به کابوسی هولناک تبدیل شده که انتظار‌های طولانی را رقم می‌زند؛ این انتظارهای طولانی‌مدت که از آن‌ها با عنوان شکنجه نیز یاد می‌شود، پیامدهای گسترده‌ای بر سلامت روان پناهجویان و مهاجران دارند.

براساس آخرین گزارش‌ها، نرخ خودکشی پناهجویان و مهاجران در انگلیس در سال‌های اخیر دو برابر شده است.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در نخستین روز‌های سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که ۹۲ هزار پرونده باقی‌مانده مهاجرتی بررسی شده و پایان یافته اعلام شدند؛ این در حالی است که اداره آمار انگلیس سوناک را به گمراه کردن افکار عمومی متهم کرد.

براساس گزارش اداره آمار انگلیس، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده مهاجرتی شامل افراد دچار شرایط بحرانی پزشکی همچنان بررسی نشده‌اند.

یکی از فعالان حقوق مهاجران، انتظار طولانی‌مدتی را که دولت انگلیس بر مهاجران و پناهجویان تحمیل می‌کند، شکنجه خوانده و گفت: دولت ادعا می‌کند که فقط پرونده‌های پیچیده مهاجرتی باقی مانده‌اند، اما تعریفی از پیچیدگی پرونده ارائه نمی‌دهد.

مدیر سیاست و امور عمومی یک موسسه خیریه حقوق مهاجران، گفت: بسیاری از مهاجران و پناهجویان دست‌کم ۱۸ ماه را در انتظار رسیدگی به پرونده خود می‌گذرانند؛ بیش از ۱۰۰ هزار نفر همچنان منتظر اعلام نظر درباره پرونده خود هستند.

یک وکیل فعال در زمینه حقوق مهاجران و پناهجویان نیز گفت: تاخیر‌ها در رسیدگی به پرونده مهاجران و پناهجویان زیاد است؛ انگلیس با پناهجویان و مهاجران مانند حیوان رفتار می‌کند.

منتقدان رویکرد مهاجرتی انگلیس می‌گویند که این کشور با سیاست‌های ضد مهاجرتی خود هزاران پناهجو و مهاجر را در کابوس بلاتکلیفی درازمدت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *