صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ رقابت ترامپ و هیلی در نیوهمپشایر

۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۵۴۷۱
کارشناسان معتقدند که انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت نیوهمپشایر برای نیکی هیلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

خبرگزاری میزان - نیوهمپشایر، ایستگاه بعدی در تقویم انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، به‌عنوان ایالتی مهم در موضوع انتخابات آمریکا شناخته می‌شود.

این ایالت مهم برای نیکی هیلی، فرستاده سابق آمریکا در سازمان ملل می‌تواند مانعی باشد که جاه‌طلبی‌های او برای ریاست‌جمهوری را از بین می‌برد.

با این حال، این منطقه در شمال شرقی آمریکا فرصت منحصربه‌فردی را برای هیلی فراهم می‌کند. رای‌دهندگان محافظه‌کار این ایالت میانه‌روتر بوده و این موضوع انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر در ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) را به میدانی هیجان‌انگیز برای رقبات دونالد ترامپ و هیلی تبدیل می‌کند.

کارشناسان می‌گویند که هیلی ممکن است بتواند پیروزی بزرگی در نیوهمپشایر به‌دست آورد. نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی یک گروه تحقیقاتی نشان داد که هیلی حمایت ۳۳ درصدی  رای‌دهندگان جمهوری‌خواه این ایالت را دارا است. این در حالی است که ترامپ ۳۷ درصد آرا را در این نظرسنجی کسب کرده است. 

پیروزی در این ایالت می‌تواند به کارزار انتخاباتی هیلی اعتباری را ارائه دهد که به‌دنبال آن بوده و نشان می‌دهد که نماینده سابق آمریکا سازمان ملل در واقع می‌تواند یک رقیب جدی برای ترامپ باشد.

هنری اولسن، یکی از اعضای ارشد مرکز اخلاق و سیاست عمومی، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، می‌گوید: هیلی یا باید برنده یا باید به‌شدت به ترامپ نزدیک شود.

اولسن، گفت: اگر هیلی به اختلاف تک رقمی نرسد، کارزار انتخاباتی او عملا به پایان می‌رسد.

جیمز دیویس، استراتژیست جمهوری‌خواه و موسس شرکت بازاریابی تاچ داون استراتژیز، می‎گوید که چشم‌انداز هیلی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه بستگی دارد. 

کارشناسان می‌گویند که حتی پیروزی در نیوهمپشایر همچنان به معنای نبردی دشوار در برابر ترامپ است که هنوز در نظرسنجی‌های ملی هیلی و رقیب جمهوری‌خواه خود را شکست می‌دهد. 

دیدگاه آمریکایی‌ها درباره پشت صحنه مدیریت کاخ سفید

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که سن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای مدیریت این کشور مناسب نیست.

یک نظرسنجی جدید بینشی در مورد تصورات آمریکایی‌ها از اینکه چه کسی امور را در پشت صحنه اداره می‌کند، ارائه می‌دهد.

در نظرسنجی موسسه کار راسموسن ریپورتز از پاسخ‌دهندگان پرسیده شده که آیا موافق یا مخالف این جمله هستند که «جو بایدن مدیریت آمریکا را اجرا نمی‌کند».

براساس نتایج، ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که فکر می‌کنند او عروسک خیمه شب بازی یک کمیته چپ مترقی به ریاست باراک اوباما است.

همچنین از پاسخ‌دهندگان سوال مشابهی پرسیده شد که به نظر آن‌ها «چقدر احتمال دارد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر سیاست‌های دولت بایدن تاثیر بگذارد». حدود ۶۳ درصد پاسخ دادند که «بسیار» یا «تا حدودی» احتمالا رئیس‌جمهور سابق نفوذ دارد و ۵۳ درصد از دموکرات‌ها با این موضوع موافق بودند.

مقام آمریکایی: نامزد‌هایی که خواهان هزینه بیشتر برای جنگ هستند شکست می‌خوردند

ریچارد بلک، سناتور سابق ایالت ویرجینیا گفت که نامزد‌های ریاست‌جمهوری آمریکا که می‌خواهند پول بیشتری برای جنگ‌ها هزینه شود، در انتخابات آتی در ماه نوامبر شکست خواهند خورد.

بلک گفت: آمریکایی‌ها از جنگ خسته شده‌اند. نامزد‌هایی که خواهان هزینه‌های جنگی بیشتری هستند، در ماه نوامبر رای خود را از دست خواهند داد.

وقتی از بلک درباره حمایت مردم آمریکا و دولت واشنگتن از اوکراین پرسیده شد، گفت: در حال حاضر، اختصاص بودجه برای اوکراین به جایی نمی‌رسد. به‌طور کلی به رسمیت شناخته شده که اوکراین در جنگ پیروز نخواهد شد. 

بلک، گفت: مردم انتظار دارند ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده و به جنگ اوکراین پایان دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *