صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جنگ به‌وقت دریای سرخ؛ کشتی‌های رژیم صهیونیستی در تیررس حملات ارتش یمن

۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۵۵۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
کارشناسان معتقدند که باوجود حملات آمریکا و انگلیس، حملات یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری میزان - آمریکا و انگلیس به‌تازگی حملاتی را علیه اهدافی در یمن آغاز کردند و این موضوع نگرانی‌ها را از تشدید بیشتر درگیری‌ها در منطقه درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه افزایش داد.

این حملات که با یک حمله کوچکتر به یک سایت راداری دنبال شد، مهم‌ترین اقدامی بود که آمریکا علیه یمن انجام داده است.

یمنی‌ها می‌گویند که عملیات آن‌ها در دریای سرخ در اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بوده که تاکنون به شهادت بیش از ۲۴ هزار فلسطینی منجر شده است.

ارتش یمن تاکنون چندین کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

اقدامات ضدصهیونیستی یمن پایان نمی‌یابد

پایگاه ووکس در مقاله‌ای درباره تاثیر این حملات بر موضع یمن، نوشت: در حالی که این حملات نشان‌دهنده تشدید تنش از سوی آمریکا و متحدانش بوده، اما بعید است که واقعیت را در زمینه دریایی تغییر دهد.

جان آلترمن، مدیر برنامه بخش خاورمیانه در یک مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، گفت که یمنی‌ها همچنان می‌توانند به اقدامات علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه دهند؛ آن‌ها با انجام این کار چیز‌های زیادی به دست می‌آورند.

یک کارشناس با اشاره به حملات آمریکا به یمن، گفت که واشنگتن اکنون باید پیامد‌های حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی را که در غزه ادامه دارد، بررسی کند.

وی همچنین درباره اشتباه محاسباتی غرب در مواجه با یمن معتقد است آمریکا و انگلیس با حمله به یمن به‌شدت اشتباه محاسباتی کردند و امیدوار بودند ارتش یمن به فعالیت‌های خود در دریای سرخ پایان دهد. 

تحول در جنگ دریایی

پنتاگون در ماه دسامبر گفته بود که قصد دارد از کشتی‌های تجاری با استفاده از سامانه‌های دفاع موشکی بر روی ناو‌های دریایی آمریکا و متحدانش که در منطقه مستقر هستند، دفاع کند.

پایگاه کرادل نیز نوشت که کشور مدعی ابرقدرتی در جهان ظرفیت نظامی برای مقابله با حملات یمن جنگ‌زده، فقیرترین کشور غرب آسیا را ندارد. 

دلیل این موضوع این است که آمریکا برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ارزان‌قیمت و تولید انبوهی که ارتش یمن در اختیار دارد، به موشک‌های رهگیر گران‌قیمت متکی است.

پولیتیکو نیز گزارش داد که به گفته سه مقام وزارت دفاع آمریکا، هزینه مقابله با حملات یمن یک نگرانی فزاینده است.

اما هزینه تنها محدودیت آمریکا نیست؛ اگر یمن بر ادامه این حملات پافشاری کند، نیرو‌های آمریکایی به سرعت با پایان ذخایر موشک‌های رهگیر خود، که نه تنها در غرب آسیا بلکه در شرق آسیا نیز مورد نیاز است، مواجه خواهند شد.

اگر این ذخایر کاهش یابد، نیروی دریایی آمریکا نه تنها در دریای سرخ و مدیترانه که روسیه نیز در آن فعال است، بلکه در اقیانوس آرام نیز آسیب‌پذیر می‌شود؛ جایی که چین با موشک‌های مافوق‌صوت و بالستیک خود تهدیدی قابل توجه برای آمریکا محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان، یمن هنوز یک حمله با استفاده از تعداد زیادی پهپاد انجام نداده است. این نوع حمله کشتی‌های آمریکایی و متحدانش را مجبور به مقابله با ده‌ها تهدید دریافتی در یک زمان خواهد کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
م
|
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
آمریکا و انگلیس وحشی خبرندارن که ایندفعه دیگه ازاون خبرها نیست..خبرندارن دارن تو چه بازی قشنگی که یمن براشون چیده میان..هی میان میزنن فرار میکنن..اما خلاصه اسیر قلاب ماهیگیر میشن که دیدن داره..بخای صید کنی باید در ارامش و سکوت صید کنی نه با جاروجنجال چون صید میفهمه فرارمیکنه...،???
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *