صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵:۰۵
کد خبر: ۴۷۵۴۵۱۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - هادی طحان‌نظیف امروز در یک نشست خبری از موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد و گفت: در این مدت جلسات متعددی با وزارت کشور در خصوص انتخابات الکترونیک داشتیم که این جلسات در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی برگزار شد. تاکید ما بر رعایت قانون و پاسداری از رأی و اراده مردم در این مدت بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: وزارت کشور پیشنهاداتی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها داشت که در جلسه اخیر شورای نگهبان این موضوع مطرح و شورا با این پیشنهاد در چارچوب مشخص‌شده ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

 محمدحسن آصفری نیز ششم مهرماه سال جاری گفته بود: طبق تفاهم شورای نگهبان و وزارت کشور و طبق مصوبه مجلس، در بخش‌هایی از تمامی استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با اشاره به مزیت‌های اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: نمایندگان تلاش‌های زیادی کردند تا موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در ابعاد مختلف برای انتخابات مجلس دوازدهم محقق شود، زیرا این امر به افزایش مشارکت مردمی و همچنین تسهیل رای دهی کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین استعلام‌های مورد نیاز در خصوص افراد داوطلب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که همه موارد یاد شده در گذشته به صورت فیزیکی و دستی انجام می‌پذیرفت.

آصفری بیان کرد: بنابر تفاهم صورت گرفته میان شورای نگهبان و وزارت کشور و مطابق قانون مصوب مجلس، در بخش‌های مشخصی از همه استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما گستره کل استان را در بر نمی‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *