صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افول غرب در مراکز علمی و تحقیقاتی شروع شده است

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۹۰۰۵
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) با اشاره به اینکه نوعی دیکتاتوری در مراکز علمی غرب وجود دارد، گفت: افول غرب در مراکز علمی و تحقیقاتی شروع شده است.

خبرگزاری میزان _ یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سیزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی باقرالعلوم (عج) که صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: ما ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی داریم و بیش از ۵۰۰ مرکز تحقیقات دولتی که تخصصی کار نمی‌کنند، ما باید به این سمت برویم که تخصصی کار کنیم و نه تنها مراکز علمی باید ویژه شود بلکه هیات علمی هم باید ویژه شود ما باید ماموریت‌گرا شویم چراکه وقتی به دانشگاه ماموریت دهیم هزینه‌هایمان کمتر می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر پروژه‌ای به دانشگاهی داده شود که زیرساخت نداشته باشد باید دانشگاه هزینه‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت پرداخت کند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی درخصوص ماموریت‌گرایی اقدامات خوبی انجام داده و دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) از دانشگا‌هایی است که رتبه بالایی در ماموریت‌گرایی دارد.

معا‌ون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه توسعه بیمارستانی با توجه به داده‌های زیادی که در بیمارستان‌ها وجود دارد می‌توانیم از این داده‌ها در سیاست گذاری استفاده کنیم، افزود: در سال گذشته در بین بیمارستان‌های کل کشور بیمارستان بقیة‌الله (عج) در توسعه بالینی با اختلاف زیاد رتبه یک کشور را کسب کرده است.

نگهداری از نسل جوان با افزایش امکانات و زیرساخت‌ها میسر می‌شود

در ادامه این همایش، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) نیز در این همایش گفت: محققان زیادی در دانشگاه هستند که نیاز‌های مختلف بخش‌های نظامی را رفع می‌کنند که ارائه نمی‌شود و حتی قابل چاپ نیز نیستند و این از مظلومیت محققان نظامی است.

وی بیان کرد: شواهد زیادی وجود دارد که افول غرب در مراکز علمی و تحقیقاتی شروع شده است روزی غرب به دانشگاه‌هایش می‌بالید، اما امروز رئیس دانشگاه را در آمریکا در کنگره محاکمه می‌کنند و اخراج می‌کنند چراکه درباره غزه صحبت کرده است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اینکه نوعی دیکتاتوری در مراکز علمی غرب وجود دارد، گفت: مقاله‌هایی که در مجلات علمی غرب به چاپ می‌رسد نشان می‌دهد که مجلات آن‌ها نیز آلوده شده است.

وی تاکید کرد: نگهداری نسل جوان در کشور ما با تقویت روحیه آن‌ها در پژوهش و افزایش امکانات و زیرساخت‌ها میسر می‌شود و اگر خوابگاه‌های دانشجویی و متاهلی افزایش یابد، دانشجویان می‌توانند در شرایط بهتری تحصیل کنند.

وی ادامه داد: با حمایت فرمانده سپاه و افزایش زیرساخت ظرفیت دانشگاه دو ونیم برابر شد و موضوعات تحقیقاتی ما نیز افرایش پیدا کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید جوانان را حفظ کنیم، ادامه داد: باید از علوم شناختی استفاده کنیم و یک خبرگزاری تخصصی در آینده راه اندازی کنیم و سطح سواد سلامت مردم را افزایش دهیم.

ابوالقاسمی ضمن اشاره به آپارتاید علمی افزود: این موضوع را باید جدی بگیریم کسانی که مدعی آزادی بیان و علم بودند الان دارند موانع ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه یش از ۹ هزار مقاله علمی از دانشگاه بقیه الله (عج) منتشر شده است، گفت: بهترین کار این است که در علوم شناختی به موضوعات روز کشور و دنیا مانند غزه ورود کنیم و مقاله بنویسیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *