صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مقاومت؛ گزینه قوی و پایدار فلسطینیان علیه اشغالگری

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۶۹۹۷
کارشناسان معتقدند که تحولات اخیر فلسطین نشان می‌دهد که مقاومت همچنان قوی و پایدار بوده و نمی‌توان آن را از بین برد.

خبرگزاری میزان - پس از ۵۰ روز بمباران بی‌امان رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بیش از ۲۰ روز عملیات زمینی، بسیاری از افراد در سطح دنیا از آزادی شهرک‌نشینان زندانی از سوی مقاومت غزه شوکه شدند.

«معتصم عدلول»، خبرنگار «میدل ایست مانیتور» در غزه در گزارشی، می‌گوید: هنگام عبور از مرکز شهر که قبل از شروع عملیات زمینی تخریب شده بود، به دنبال مقداری غذا بودم؛ مردم را دیدم که اطراف تعدادی خودرو جمع شده بودند. ابتدا فکر می‌کردم که آن‌ها در حال دریافت غذا یا کمک هستند، اما وقتی نزدیک‌تر شدم اعضای گردان‌های القسام را با سلاح‌ها و لباس‌های نظامی‌شان دیدم که همراه با تیمی از صلیب سرخ بین‌المللی (ICRC) در آن محل ایستاده بودند.

«عدلول»، می‌گوید که از یکی از اعضای تیم کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پرسید که چه اتفاقی افتاده و به او گفتند: ما در حال بردن زندانی‌های اسرائیلی هستیم.

دقایقی بعد، اعضای مقاومت فلسطین در‌های خودرو‌های خود را باز کردند و شهرک‌نشینان و سه کارگر تایلندی را آزاد کردند و در میان شعار‌هایی که حماس و شاخه نظامی آن، یعنی گردان‌های القسام را ستایش می‌کردند، آن‌ها را به سلامت و با آرامش به تیم کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل دادند. 

عدلول، گفت: این موضوع به دلایل زیادی مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد. پس از ۵۰ روز بمباران وحشیانه هوایی، دریایی و زمینی که غزه را به ویرانه تبدیل کرد، مردم همچنان از حماس حمایت می‌کردند. با وجود تلاش رسانه‌های اسرائیلی و بین‌المللی برای مقصر جلوه دادن حماس، آن‌ها مقاومت را می‌ستودند.

این وضعیت اظهارات «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را یادآور شد که «حماس فقط یک گروه از افراد نیست، بلکه یک ایده و ایدئولوژی است که نمی‌توان آن را از بین برد».

به نظر می‌رسد که مردم فلسطین قبلا این عقیده را پذیرفته‌اند و آماده تحمل عواقب انتخاب خود هستند. 

وی گفت: من همچنین از دیدن تعداد افرادی که در پی دستور مکرر اشغالگران به آن‌ها برای ترک خانه‌های خود و رفتن به جنوب در شهر غزه مانده بودند، و بمباران شهر که باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی در خانه‌هایشان شد، شگفت‌زده شدم.

سران رژیم اشغالگر اکنون باید سیاست‌ها و استراتژی‌های خود و اهداف اعلام شده برای پایان دادن به حماس و آزادی شهرک‌نشینان بازداشت شده در غزه آن را با استفاده از نیروی مرگ‌بار مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. 

«آموس هارل»، تحلیلگر صهیونیست در «هاآرتص»، نوشت که صحنه آزادی زندانی‌های جنگی رژیم صهیونیستی در شهر غزه نشان داد که حماس موفق شد ثابت کند شکست نخورده است.

این در حالی است که «یدیعوت آحارونوت» در مقاله‌ای نوشت که به نظر می‌رسد حماس ارتش ذخیره دیگری دارد که هنوز به‌طور کامل از آن استفاده نکرده است.

«آیالا حسون»، روزنامه‌نگار صهیونیست هم می‌گوید: وقتی دیدم مبارزان حماس با سلاح‌ها و خودروهایشان در مرکز شمال ایستاده‌اند تا زندانی‌های اسرائیلی را آزاد کنند، شوکه شدم. 

این یک حرکت هوشمندانه است، اما ثابت می‌کند که حماس واقعا یک ایدئولوژی مبتنی بر اراده برای آزادی فلسطین است، و این ایدئولوژی همان ایدئولوژی است که هر فلسطینی حتی آن‌هایی که به دیگر گروه‌های فلسطینی وابسته هستند، آن را می‌پذیرد.

حماس نماینده فلسطینی‌هایی است که به حقوق خود پایبند هستند و برای بازپس‌گیری حقوق خود آماده فدا کردن جانشان هستند. حماس نماینده نسل جدید فلسطین است.

معتصم عدلول، در بخشی دیگر نوشت: توصیه من به سران رژیم اشغالگر اسرائیل این است که از نسل‌کشی مردم فلسطین و برنامه‌های خود برای تسلط بر سرزمین آن‌ها دست بکشند، زیرا ریشه‌های مردم فلسطین محکم و استوار است. هیچ مقدار خون‌ریزی آن‌ها را وادار نمی‌کند که از وطن خود دست بکشند. پذیرش این موضوع همچنین به این معناست که دولت آمریکا و سایر بازیگران بین‌المللی که از اشغالگران حمایت می‌کنند، باید دست از این کار برداشته و به ایجاد ثبات در منطقه کمک کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *