صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پوتین: سیستم جدید، عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر از روابط بین‌الملل در حال شکل‌گیری است

۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۶۵۶۵
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که مدل جهانی‌سازی مورد استفاده غرب در حال افول است.

خبرگزاری میزان - «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه خطاب به شرکت‌کنندگان و مهمانان مجمع بین‌المللی «پریماکوف ریدینگ» گفت که مدل جهانی‌سازی که عمدتا از سوی کشور‌های غربی به دنبال منافع خود ایجاد شد، منسوخ شده است. 

پوتین گفت: بدیهی است که مدل جهانی شدن که عمدتا از سوی کشور‌های غربی در [پیگیری]منافع خود ایجاد شد، منسوخ شده و اکنون در حال تجربه یک بحران عمیق است. 

وی اضافه کرد: یک سیستم جدید، عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر از روابط بین‌الملل در حال پیدایش است که نیاز‌های اکثریت جهانی را بهتر برآورده می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: گروه شناخته شده‌ای از کشور‌ها که به تسلط بر امور جهان عادت کرده‌اند، برای حفظ نفوذ رو به زوال خود، با استفاده از باج‌خواهی آشکار و تاکتیک‌های فشار حداکثری، از هیچ اقدامی دست بر نمی‌دارند و منافع خود را جایگزین قوانین بین‌المللی می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: چنین خط سیاست بی‌ثبات‌کننده هم باعث بحران اوکراین و هم تشدید غم‌انگیز درگیری اسرائیل و فلسطین شد.

شهپاد‌های جدید در اختیار ارتش روسیه قرار می‌گیرد

به گفته «میخائیل دانیلنکو»، مدیرعامل کارخانه Kingisepp (KMZ) اولین شهپاد‌های نیروی دریایی روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ به نیرو‌های مسلح این کشور تحویل داده می‌شود و در منطقه عملیات نظامی در اوکراین آزمایش خواهد شد.

دانیلنکو گفت که این شرکت این دستگاه را «قایق‌های یک‌بار مصرف» می‌نامد که می‌توانند به‌عنوان شهپاد‌های انفجاری نیز عمل کنند.

به گفته او، شناسایی این قایق‌ها به دلیل طراحی و اندازه آن‌ها دشوار است.

حمله پهپادی گسترده کی‌یف به منطقه مسکو

مقامات نظامی روسیه گفتند که اوکراین در طول شامگاه گذشته با ده‌ها پهپاد مسکو را هدف قرار داد. وزارت دفاع روسیه و «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو گزارش دادند که پدافند هوایی روسیه دست‌کم ۲۴ پهپاد را بر فراز منطقه مسکو، که پایتخت روسیه را احاطه کرده، و چهار استان دیگر در جنوب و غرب سرنگون کرد.

تلاش روسیه برای پیشروی به سمت شهر آودیوکا

نیروهای روسیه به تلاش‌های خود برای پیشروی در نزدیکی منطقه «آودیوکا» ادامه می‌دهند.

براساس گزارش‌های ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، روسیه حملات هوایی را برای حمایت از عملیات زمینی در جهت محاصره این شهر در حومه دونتسک انجام داده است.

حمله پهپادی اوکراین به منطقه روستوف

«واسیلی گلوبف»، فرماندار منطقه روستوف روسیه گفت که نیروهای پدافند هوایی روسیه یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز منطقه روستوف سرنگون کرد. به گفته او این حمله خسارتی در پی نداشته است.

منطقه روستوف با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک هم‌مرز است. همچنین، مقر منطقه نظامی جنوبی روسیه در «روستوف-آن-دون» واقع شده است.

طوفان زمستانی باعث قطع برق و بسته شدن جاده‌ها در اوکراین شد

به گفته مقامات اوکراین، طوفان شدید زمستانی که باد‌های شدیدی را به همراه داشت امروز این کشور را فرا گرفت و به قطع برق بیش از ۲ هزار شهرک در ۱۶ منطقه منجر شد. همچنین بیش از ده‌ها بزرگراه در سراسر این کشور مسدود شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *