صحرایی: نظام دوری تأثیرات بسزایی در یادگیری دانشآموزان داشته است
خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی روز شنبه در آیین افتتاحیه استقرار برنامه نظام دوری ویژه دوره اول ابتدایی در کرج، گفت: آموزش و پرورش به منظور افزایش یادگیری و بهبود علم آموزی در دانشآموزان، راه کارهای زیادی را پیشنهاد و طراحی میکند که از آنها میتوان به نظام دوری اشاره کرد.
وی بیان کرد: نظام دوری فرایندی است که در آن یک معلم با یک گروه از دانش آموزان حداقل به مدت ۲ سال یا بیشتر در یک مدرسه میماند به این معنا که دانش آموز با معلم خود انس میگیرد و آشنا میشود و این یعنی آموزش به حد مناسبی میرسد، زیرا دیگر دانش آموز با روش تدریس معلم خود آشنا است.
صحرایی تاکید کرد: معلم اول ابتدایی مهمترین و تاثیرگذارترین معلم در بین معلمان است و این معلم ابتدایی است که دانش آموز را با جامعه و مسیرش برای آینده آشنا میکند.
وی یاد آور شد: در چند سال اخیر نظام دوری در برخی از شهرها و مدارس امتحان شدهاند که تاثیرات خوب و بسزایی در یادگیری دانش آموزان داشته است و طبق اعلام آموزش و پرورش نظر به افزایش ۱۵ درصدی آنها در سال تحصیلی جاری میباشد.
صحرایی افزود: البته لازم به ذکر است که به دلیل انجام نظام دوری با معلمان خوب و منتخب، نتایج خوبی نیز از این طرح گرفته شده و نمیتوان انتظار دریافت نتیجه بطور کامل مطلوب را در تمام مدارس داشت و رسیدن به این هدف، نیازمند برنامه ریزی دقیق میباشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اهدافی که آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی درنظر گرفته، گسترش نظام دوری در مدارس است.
صحرایی افزود: طبق این طرح، نوآموزان پایه اول دبستانی پس از ثبتنام طرح سنجش سلامت و قبولی در آن، میتوانند در مدارسی که نظام دوری را ارائه میکنند ثبتنام و تا پایه سوم نیز با معلم خود همراه باشند.
انتهای پیام/