صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

تقویت فعالیت‌های قوه قضاییه برای حمایت تامین سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی کشور/ مشکل بانکی و ترخیص کالا از گمرک کارخانه اروند چرخ رفسنجان با ورود دادگستری استان کرمان حل شد

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱:۳۸
کد خبر: ۴۷۴۲۷۴۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دستگاه قضایی با تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری را ایفا کرده است. کارخانه اروند چرخ رفسنجان از ۲ سال گذشته با مشکلات بانکی و گمرک مواجه بود که با حمایت، پیگیری و پشتیبانی دادگستری استان کرمان این مشکلات مرتفع و از تعطیلی این واحد تولیدی جلوگیری شد.

خبرگزاری میزان - حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید و رفع موانع یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی بوده و قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان بزرگ و کوچک در سراسر کشور انجام داده است.

دستگاه قضا اقدامات به سزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها داشته و مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید و به تبع آن اشتغال در کشور است.


در واقع دستگاه قضا در دوره تحول، با توجه به شعار سال که به رشد تولید و مهار تورم تکیه دارد تلاش می‌کند از تولید حمایت کرده و مقدمات اشتغال کامل و پویایی اقتصادی را برای کشور ارمغان آورد.

با توجه به تاکید موکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تحقق شعار‌های اقتصادی اعلامی سال توسط رهبر معظم انقلاب، تمام روسای دادگستری‌ها و مسئولان قضایی در سراسر کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های قوه قضاییه سعی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری دارند و علاوه بر آن بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد در سالی که مزین به نام «مهارتورم و رشد تولید» شده و مهمترین مسئله کشور به تعبیر رهبر انقلاب، اقتصاد است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه ۱۷ فروردین در نشست با اقشار مختلف استان البرز در کرج با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد که آن را جزو مسایل اولیه می‌دانند، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود که این امر در اولویت قوه قضاییه است؛ وظیفه این قوه کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی، آسیب شناسی در راستای رفع بی‌عدالتی، فساد، تبعیض، سوء استفاده و ترک فعل‌ها بوده است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد، گفت: ما در قوه قضاییه برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و در این راستا، درصدد تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم؛ اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را بسط دهیم باید به تقویت اقتصاد و رشد تولید و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، کمک کنیم.


علی احسان مدیر عامل کارخانه اروند چرخ رفسنجان در گفت وگو با میزان، درباره اقدامات دادگستری استان کرمان به منظور حمایت از کارخانه اروند چرخ رفسنجان، اظهار کرد: کارخانه اروند چرخ بزرگترین و اولین تولید‌کننده رینگ اسپورت در خاورمیانه بوده که تاکنون توانسته است نیاز‌های داخلی را بر طرف کند، اما این واحد تولیدی از ۲ سال گذشته با مشکلات بانکی و گمرک مواجه شد که با حمایت، پیگیری و پشتیبانی دادگستری استان کرمان این مشکلات مرتفع و از تعطیلی این واحد تولیدی جلوگیری شد.

وی افزود: یکی از مشکلات کارخانه اروند چرخ مربوط به امور بانکی بود که با حمایت دستگاه قضا استان رفع شد و مشکل دیگر این واحد تولیدی که با ورود دادگستری استان کرمان حل و فصل شد مربوط به مشکلات ترخیص کالا از گمرک بود که با رفع این مشکل در ۴ شیفت، نیروی کار به این واحد تولیدی اضافه شد.


مدیر عامل کارخانه اروند چرخ رفسنجان اظهار کرد: با وجود اینکه مشکلات متعددی در این واحد تولیدی به وجود آمد، ولی با ورود به موقع و حمایت و همکاری دادگستری استان کارخانه اروند چرخ رفسنجان تعطیل نشد، ولی به کمترین تعداد نیرو رسید. در حال حاضر نیز در این واحد تولیدی ۸۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول به کارند و دستگاه قضایی استان کرمان نهایت مساعدت، همکاری و حمایت را از واحد‌های تولیدی استان دارد.

احسان بیان کرد: در حال حاضر واحد تولیدی با مشکلی تحت عنوان واردات کالای مشابه توسط مافیای تجارت از چین مواجه است و مقرر شده که جلسه‌ای در تهران تشکیل شود تا این مشکل نیز رفع شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *